Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

Nilann

Medlem
Förra året åkte jag en kompis med sena planet EWR-CPH. Det ösregnade i New York på hemresesedagen så vi åkte ut till flygplatsen efter utcheckning kl 12. Strax efter EL Als incheckning var över öppnades SAS incheckning. Inga som helst problem att checka in kvällsflighten. Det blev åtta timmar i Lufthansa Senator Lounge och någon timma I SAS Loungen.
Lite lagom med champagne, lunch, eftermiddagskaffe och lite kvällsmat. Vi hade vi trevligt!
 
Någon som provat det på Kastrup nyligen? Har en 6.20 måndag morgon till FRA i juli och kommer att bo över på Hilton kvällen innan. Hade varit gott att lämna väska och checka in kvällen innan. Väskan ska iofs vidare från FRA till JFK dagen efter så jag vill helst undvika att den "försover sig" på CPH eller går vilse i labyrinterna.
 

joa

Medlem
Reser med min son till NY via Oslo och vi bor en natt på Sky City innan.
Kan man checka väskorna kvällen innan eller är det bag drop som gäller samma dag man åker om man checkar in via webben dagen innan?
Alltid skönt att ha allt klart.....
 

Dr. Miles

Expert
Det är bäst att du skriver om vilket flygbolag det handlar om. Det är olika hos olika flygbolag och det är olika även beroende på vilken flygplats det är.
 

sweflyer

Medlem
Med vissa flygbolag kan det också vara så att de som reser i premiumkabin eller har status i bonusprogram får checka in tidigare, men inte andra. Så ju mer info desto bättre. Gissar att det är Norwegian eller SAS från Arlanda du tänker flyga?
 

nili

Medlem
Jag blev nekad att checka in bagage kvällen före på ARN i juni. Hade en tidig flight med SAS (go/O) till GVA i juni i år. Damen på SAS sa att dom inte tillåter att man checkar in bagage dagen före på ARN oavsett hur få timmar det är till flighten. Däremot kan man tex checka in bagage kl 06:00 till en flight kl 22:00 bara det är samma dag. Men hon kan ju ha givetvis ha haft fel. Det gick dock bra att göra det på GVA på hemvägen.
 

sweflyer

Medlem
Jag blev nekad att checka in bagage kvällen före på ARN i juni. Hade en tidig flight med SAS (go/O) till GVA i juni i år. Damen på SAS sa att dom inte tillåter att man checkar in bagage dagen före på ARN oavsett hur få timmar det är till flighten. Däremot kan man tex checka in bagage kl 06:00 till en flight kl 22:00 bara det är samma dag. Men hon kan ju ha givetvis ha haft fel. Det gick dock bra att göra det på GVA på hemvägen.
Kanske kan det vara olika på interkontinental och kortlinjer? Eller om man har status hos dem eller inte.
 
Toppen