Senaste nytt

Hur lång tid tar det för SAS att registrera EuroBonus poäng?

Agö

Medlem
Jo, rykten har gått, men jag har nog inte förstått vidden av problemet. I min värld är den här typen av problem inget som det går att göra speciellt mycket fel med hehe
1. Titta på din bokning (pdf-filen du får per mail).
2. I bokningen framgår det vilken bokningsklass (bokstav) i SAS Go du fått för respektive segment.
3. Kolla intjäningstabellen på SAS.se.
 

Triton

Ny medlem
Det här är märkligt; Jag och min flickvän var ute och reste med SAS förra veckan. Båda på samma bokning. Flickvännen har fått sina poäng, men inte jag.
Är det bara att ha is i magen och vänta eller vad säger ni? Har någon som har varit med om detta innan?
 

palmen

Moderator
Det här är märkligt; Jag och min flickvän var ute och reste med SAS förra veckan. Båda på samma bokning. Flickvännen har fått sina poäng, men inte jag.
Är det bara att ha is i magen och vänta eller vad säger ni? Har någon som har varit med om detta innan?
Oavsett vad kan du inte göra något innan 14 dagar har passerat, har du inte fått poängen då kan du gå in på SASs hemsida och efterregistrera där.
Brukar du få in poängen direkt när du flyger med SAS? Kan vara något i din biljett som inte matchar mot Eurobonus, tex att man har åäö i namnet som brukar ställa till problem ibland.
 

Triton

Ny medlem
Oavsett vad kan du inte göra något innan 14 dagar har passerat, har du inte fått poängen då kan du gå in på SASs hemsida och efterregistrera där.
Brukar du få in poängen direkt när du flyger med SAS? Kan vara något i din biljett som inte matchar mot Eurobonus, tex att man har åäö i namnet som brukar ställa till problem ibland.

Tack för svar. Det brukar trilla in poäng rätt snabbt tycker jag. Fast det kanske bara är inbillning. Men då vet jag att det är 14 dagar som gäller innan jag kan göra något. Det är ingen panik egentligen, utan bara lite lustigt att det kan skilja sig så åt.
 

Spenlol

Medlem
Verkar vara lite slump när dom pillar in poängen :eek:
ARN - MIA kom nästan direkt
MIA - ARN har ännu inte kommit (söndags)
 

chazzie

Medlem
Verkar vara lite slump när dom pillar in poängen :eek:
ARN - MIA kom nästan direkt
MIA - ARN har ännu inte kommit (söndags)

Det beror på hur det rapporteras in, på hemmabaser och i viss mån övriga flygplatser i Norden brukar det gå fortare, i Miami är det förmodligen United som sköter SAS incheckning mm. så det kommer in när de rapporterar in tillbaka till SAS, det finns ingen automatik som jag fått det förklarat för mig utan det beror lite på, därav kommer oftast returflygningar med längre fördröjning än flyg ut från Skandinavien.
 
Toppen