Senaste nytt

Hur lång tid tar det för SAS att registrera EuroBonus poäng från andra flygbolag?

Agö

Medlem
Har precis fått in poäng på mitt EB-konto för CPH-RIX-CPH 6-8 oktober (150 + 1200 p). Jag efterregistrerade detta den 23 oktober och fick in poängen idag, dvs. drygt sju veckors väntetid hos retroregistreringen.
 

090034208

Medlem
Familjen åkte med TG till BKK, vuxna fick in poängena direkt medan båda barnens ej kom in självmant fast dom var inne i systemet. Det var likadant ifjol. undrar om TG och barns FFP ej synkkar!
Efterregistrerade barnens efter 14 dagar och poängena kom in på 5 dagar
 

Agö

Medlem
Fick idag - 2 januari - in poäng för BLL-CPH med SAS den 14 oktober. Efterregistreringen skedde via mail den 30 oktober. Häpnadsväckande lång tid. Noterbart var att denna SAS-resa inte gick att registrera med det enkla förfarandet på SAS hemsida och att poäng för CPH-BLL kom in direkt.
 
Grattis Agö! Jag skickade nyss ett sjätte mail för att få uteblivna poäng från Lufthansa LYS-FRA den 28 aug! Det enda som händer är att jag får ett nytt ärendenr för varje mail. Ska kanske börja samla ärendenr isf EuroBonuspoäng...
 

spongebob

Ny medlem
Har efterregistrerat 4 st biljetter med SouthAfrican för resor gjorda i November. Gjorde detta i December men har inte noterat något alls från SAS sida. Gjorde anmälan manuellt på Ebretro, får man någon form av kvittens på inskickat mail?
Lite irriterande eftersom dessa resor tar mig väl förbi EBG gränsen.
 

Agö

Medlem
Har efterregistrerat 4 st biljetter med SouthAfrican för resor gjorda i November. Gjorde detta i December men har inte noterat något alls från SAS sida. Gjorde anmälan manuellt på Ebretro, får man någon form av kvittens på inskickat mail?
Lite irriterande eftersom dessa resor tar mig väl förbi EBG gränsen.

Fick följande automatiska bekräftelse vid registrering av resa enligt inlägg #33 ovan. Fick emellertid ingen bekräftelse för resa enligt inlägg #31 ovan.

Dear EuroBonus member,

Thank you for contact EuroBonus Retro-registration Department. We acknowledge receipt of your email. Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 10 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account.

To reduce time consumption on retro-registration process, we recommend you to claim your missing points online.

For SAS, Blue1 and other chosen partner airlines you may register missing points directly on http://www.flysas.com/en/EuroBonus/About-EuroBonus/Self-Service-Center/Missing-points/Airlines/ , log-in is required.

Regarding missing points or any inquiry on hotels and partners, please visit http://www.flysas.com/en/EuroBonus/About-EuroBonus/Self-Service-Center/Missing-points/ for contact information.

Thank you for choosing SAS EuroBonus.

Best regards
EuroBonus Retro-registration Department
 

Lindberg

Medlem
Bokade resa GOT-FRA-JNB / JNB-MUC-GOT via SAS och NLP-CPT / CPT-JNB via South African Airways. Flög ned 24:e oktober och hem 7:e novmeber.

GOT-FRA & och MUC-GOT opererades av LH medan FRA-JNB, NLP-CPT & CPT-JNB (A340 :p ) och JNB-MUC opererades av SA. Jag lade till både mitt och damens EB-kort i alla bokningar

När vi skulle flyga hem från (CPT-JNB-MUC-GOT) så bad den mycket trevliga incheckningsassistenten om att få se våra EB-kort, enligt honom låg det inte med några i bokningen. Han lade till dem och allt verkade ok. Väl hemma børjar jag vänta på poängen, efter 5-6 veckor kontaktar jag SAS kundtjänst som ber mig efterregistrera. Jag upptäcker då att damens boardingcard har ett helt felaktigt EB-nummer inlagt. Jag scannar boardingcarden och flyller i "Claim missing miles"-PDF:en. Två veckor senare ramlar det in lite strøpoäng från GOT-FRA och MUC-FRA (LH). Efter det hænder inte mycket, føren idag, 30 januari kom poängen från SA till mitt konto. Huruvida damen har fått sina återstår att se.
 

Bernie

Medlem
Bump. Efterreggade mailledes tre legs fördelat på två resor. Ena sträckan SAS + United, andra endast SAS. Nu - efter tio veckor - trillade det in poäng för SAS-flighterna, men inte United. Tror ni att dessa kommer in om några dagar, eller är er erfarenhet att de också borde vara på plats vid det här laget?
 
Toppen