Hur lång tid tar det för SAS att registrera EuroBonus poäng från andra flygbolag?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av PYRZ, 18 Juli 2011.

  1. PYRZ

    PYRZ Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad har ni för erfarenhet när det gäller registrering av EuroBonus poäng för resor gjorda med andra bolag (både inom *A och andra partners)

    Jag har upplevt att det inte verkar finnas ngn logik? Tex rest med en biljett från Lufthansa från Chile, FRA-ARn registrerades samma vecka medan SCL-GRU registrerades efter tre veckor.

    Flög med TK rutten ARN-IST-BEY, hade efter fyra veckor inte registrerats. fick göra en manuell registrering.

    En resa mellan EZE-SCL med JJ registrerades aldrig.

    Senaste resan med TG rutten HKG-BKK-ARN har de bara registrerat första delen (HKG-BKK).

    Någon som vet hur det funkar eller hur det är tänkt att det ska funka? :)
     
    Last edited: 18 Juli 2011
  2. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att om det inte kommer in på kontot inom en vecka så brukar man behöva skicka till retroreg i BKK, och då tar det 2-3 månader.
    Det fungerar dock oftast, den sista gången jag behövde skicka var då jag reste med US till LAX.
     
  3. Varför kan SAS inte erbjuda online version av efterregistrering av partner flighter?
    Eftersom andra Star Alliance flygbolag har denna system(United & Air Canada), kan det inte vara omöjligt.
     
  4. tourist

    tourist Medlem

    http://www.flysas.com/en/EuroBonus/About-EuroBonus/Self-Service-Center/Missing-points/Airlines/

    (Det var länge sedan jag behövde använda detta, men för ett par år sedan var det ofta tekniska problem med websidan, så det blev bangkok i alla fall.)
     
  5. Last edited: 18 Juli 2011
  6. tourist

    tourist Medlem

    Den har funnits länge (men haft en annan layout tidigare). Men den är inte så lätt att hitta, man får som så ofta på SAS sidor göra många klick för att komma dit man ska. (Tycker inte ni också att det är en "lång väg" från www.flysas.com tills man ser sitt poängsaldo?)
     
  7. PYRZ

    PYRZ Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har nu gått mer än 2 månader efter resan och fortfarande inga poäng från SAS. Har gjort en retro-reg (via BKK ) för mer än 7 veckor send, resultat = NOLL. Hur svårt ska det vara egentligen? Fortsättning följer...
     
  8. Bonden

    Bonden Medlem

    Ort:
    AGH
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan ta upp till tre månader, har för mig att det står i ett mail man får när man retroreggar på sas.
     
  9. fopes

    fopes Medlem

    Jag skickade in ett antal Air Baltic och Estonian Air flighter i april till ebretro BKK. Skickade en reminder i början av augusti men fortfarande inga poäng. Upp till 8 veckor stod det att det kunde ta i autosvarmailet...
    Förstår inte vad de håller på med.
     
  10. Jacob

    Jacob Medlem

    Skickade precis ett mail till SAS retroregistration, lite poäng som inte kom som de skulle pga en missad anslutning.

    Fick detta autosvar:

    Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 13 weeks for points to be credited into your account.

    Kan förstå att det tidvis är mycket att göra, men kom igen, 13 veckor??
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×