Senaste nytt

Hur lång tid tar det för extrapoäng att trilla in på kontot?

rausing

Medlem
Bonusar, resepoäng etc upplever jag ramlar in rätt snabbt.
Men extrapoäng från SAS MC och SAS Amex upplever jag släpar efter nästan en månad? Är det först efter att man gjort inbetalning (vilket ju egentligen inte känns orimligt) som poängen hamnar på kontot?
 

NotRyan

Medlem
Bonusar, resepoäng etc upplever jag ramlar in rätt snabbt.
Men extrapoäng från SAS MC och SAS Amex upplever jag släpar efter nästan en månad? Är det först efter att man gjort inbetalning (vilket ju egentligen inte känns orimligt) som poängen hamnar på kontot?
Nej, du får normalt alla poäng senast en vecka efter brytdatum (alltså alla poäng du har tjänat in under december till SAS MC kommer in första veckan i januari). Det är bara 20K statusgrundande poäng för SAS EB Amex Elite som du behöver betala fakturan för att få.
 

palmen

Moderator
Nu har jag bara Amex, mitt brytdatum är den 15e varje månad och poängen brukar komma innan den 20e.
Det är månadsutbetalning av dessa poäng, inget du får till eurobonus efter varje köp du gör.
 

Bankiren

Medlem
Mina poäng för mitt Amex Premium överfördes till SAS när den första fakturan ställdes ut. Tog dock någon dag efter att de hade överförts tills de var inne på EB-kontot.
 

hallgren

Medlem
För amex har jag brytdatum för fakturan den 14e.
Poängen brukar räknas av ungefär samtidigt (ibland någon dag tidigare) och poäng för aktiviteter fram till ca den 11e brukar komma med. Sen brukar det dröja några dagar, upp till en vecka, innan poängen syns på EB-kontot.

För MC är det kalendermånad som gäller. Avräkning vid månadsskifte, vilket betyder att aktiviteter fram till ett par dagar innan kommer med. Syns på MC-sidan runt den 6e, då föregående månads kontoutdrag skapas och brukar synas på EB-kontot några dagar senare, ofta runt 8-10e.
 
Mina extrapoäng från Amex har ännu inte trillat in för förra månaden trots att det är den 23:e idag. Har brytdatum den 15:e och brukade få poäng runt den 16-17 varje månad. Känns det tar längre och längre tid. Någon annan som fått sina poäng för förra månaden?
 
Toppen