Hur lång tid tar AMEX Elite att faktiskt få?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Avgeek, 15 Mars 2016.

  1. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit kund hos AMEX i flera år nu och tänkte mig skaffa Elite-kortet då jag vill ha två vouchers per år istället (detta som komplement till mitt platinumkort och som ersättning för mitt premiumkort). Jag gjorde ansökan i måndags förra veckan och de sade att det tar upp till 14 dagar (vilket jag finner extremt drygt), men jag ringde idag och de sa att allt är klart men att de nu väntar på att SAS ska verifiera uppgifterna - och de sade att det är exakt samma process varje gång man söker kort, trots befintligt SAS-kort.

    Min fråga lyder då, hur lång tid tog det för er att få kortet? Jag förstår att det kan ta upp till 14 arbetsdagar, men jag ska precis lägga ett inköp för resa på 70k och vill ej lägga det på varken Platinum eller Premium-kortet då jag snabbt vill få tag i vouchern.
     
  2. tror det tog 3 dagar för min del som jag anser är rätt så snabbt..
     
    Dkron och Avgeek gillar detta.
  3. JSQ

    JSQ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skickade in min ansökan 4:e januar (tror jag, mottog mail om att dom fått min ansökan den 6:e) och fick kortet den 13:e januari, så 9 dagar.
     
  4. Anders Östling

    Anders Östling Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    För mig måste det gått rekordsnabbt. Skrev om det i en annan tråd, men från ansökan måndag kväll till kort i handen på ons- eller torsdagen.
     
  5. El Oso

    El Oso Medlem

    Ort:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    För mig tog det ca 10 arbetsdagar.
     
  6. mrgaddan

    mrgaddan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    För mig tog det ganska exakt 14 dagar från ansökan till kort i brevlådan.
     
  7. crown

    crown Medlem

    För mig tog det 14 arbetsdagar från att jag lade ansökan på brevlådan tills jag hade fått ett Amex Premium-kort i min brevlåda.
     
  8. Mangostan

    Mangostan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någonting verkar ha hänt med AMEX handläggningstider, eller så var min ansökan extremt svårbearbetad av okänd anledning. Jag har ännu inte fått mitt kort efter tre veckor. Så här ser ärendet ut från mitt perspektiv:

    25 feb: snigelpostar ansökan i form av värvningsbrev
    1 mars: AMEX gör en UC-koll
    3 mars: E-brev från AMEX "Tack för din ansökan"
    15 mars: jag ringer och frågar varför ingenting händer och AMEX kundtjänst hävdar att de har haft "problem med kommunikationen med SAS Eurobonus. Du borde få svar inom några dagar".
    17 mars: Jag ser i appen att mina 20.000 baspoäng har kommit in. Äntligen!

    Nu återstår att se när jag har kortet i handen. Min gissning är i nästa vecka, alltså uppemot en månad efter ansökan. Oacceptabelt lång tid som jag ser det. Hade jag inte blivit godkänd senast i morgon hade jag avbrutit ansökan och skaffat ett Diners i stället.
     
  9. Moco

    Moco Medlem

    Nej, det varierar stort. För mig har det alltid tagit över en månad, och det är fler som haft långa handläggningstider, vilket du kan se om du rotar lite här på forumet. Är det bra? Nej, men du behöver inte känna att du är ensam i det.
     
    Mangostan gillar detta.
  10. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller helt och hållet med och jag har lämnat kritik till AMEX också. Jag gjorde i och för sig min ansökan online vilket säkert snabbar upp processen lite, men det är fortfarande under all kritik hur lång tid det tar. De skyller på SAS och säger att det är ett tredje företag, varpå jag påpekar att jag köper tjänsten av AMEX och de får lösa de väldigt tydliga problemen med sin underleverantör, i detta fall SAS.

    Otroligt nog fick jag in poängen i förrgår, trots detta när jag ringer AMEX idag säger de att de väntar på bekräftelse från SAS...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×