Hur lång tid innan BAEC miles dyker upp vid flygning med Finnair?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Mr.A, 28 Maj 2016.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu väntat mer än 10 dagar sedan sista flygningen, mitt kort var registrerat och tydligt inlagt på boardingkortet, känns lite trögt, har ni erfarenheter?

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar komma in ganska snabbt tycker jag men ibland verkar det som att BAEC bara laggar. Ge det några dagar till och retroregistrera sedan.

3. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De brukar dyka upp inom en vecka på mitt BAEC konto

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1-2 veckor brukar det ta för oneworld-flighter att regga på mitt BAEC-konto.

5. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2-3 veckor skulle jag säga. Tog nästan en månad för mig.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, låter som jag har haft enorm tur när jag flugit med AY - har aldrig behövt vänta speciellt länge på poängen.

7. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att det tar cirka en vecka.. Hörde rykten på mitt AY-flyg i lördags om att det skall komma nya förändringar inom British Airways´s bonusprogram. Förändringen skulle vara att nivågrundande Tierpoints inte längre kommer gälla på partnerflyg.. Kan detta verkligen stämma???

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle någon på ett AY-flyg veta om en sådan sak innan det kommunicerats från British Airways officiellt?

Det vore ett extremt drastiskt steg att inte ge TP för partnerflyg, så jag har lite svårt att se att det skulle hända. Men samtidigt jobbar ju British Airways hårt på att försämra allt de kan, så man skulle nog inte bli förvånad.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja det där vill jag inte tro på. Det skulle i princip vara att demontera hela oneworld. :(

agehall gillar detta.
  10. Schlaake

Schlaake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög ARN-HEL och HEL-BKK den 3/6 avios och tierpoints inne på BAEC konto 8/6, ungefär den tidsrymden har det alltid varit tidigare när jag flugit Finnair aldrig mer än 1 vecka...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!