Hur lång tid brukar Qatar Airways respektive Cathay Pacific ta att kreditera till BAEC ?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Kricka, 1 Februari 2015.

1. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ping @doc och @agehall
    Jag är lite intresserad av frågan då sista datum (för flygning - inte registrering)
    på mitt BAEC-konto är 8/2. Ska hinna med tre ytterligare flygningar med ovan-
    nämnda bolag under veckan som kommer..

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig flugit med varken eller, så jag vet inte.

Men det viktiga är ju som sagt när du flyger, inte när det registreras. Flyger du bara ihop TP på rätt datum, så kan BAEC justera så att intjäningen räknas mot förra året om så behövs.

3. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Några dagar normalt 1 vecka i sällsynta fall är min erfarenhet

4. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qatar Airways flighter har jag fått krediterat (BAEC) på dagen efter flight och vid något tillfälle samma dag under hela 2014.

5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cathay kan ta allt ifrån några dagar, till att man måste begära kreditering, vilket jag har råkat utför ett par gånger fast än mitt BAEC-nr låg i bokningen. Speciellt om du ligger i en brytpunkt måste du vara på din vakt och ligga på. Jag hade ju en del bekymmer med detta i somras.

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Kollade på mina Cathay-flighter, dom tog mellan 1-5 dagar att krediteras...

KUL(!) att veta: MH-flighter kommer var 7:e dag till BAEC-kontot.....

Knucket och Tommy gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?

9. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, man kan ju undra. Jag flög Qatar Airways i tisdags ARN-DOH och Cathay Pacific DOH-HKG i onsdags
    men inget syns ännu hos British Airways. Får väl kontakta British Airways när jag kommer hem i slutet av denna
    vecka om inget syns under recent transactions..

10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig gick det väldigt snabbt att få rena Qatar Airways-flighterna. Tog max tre dagar, men oftast bara en dag. Cathay Pacific-flighten med Qatar Airways-nummer fick jag dock skicka in boardingkort via mejl eftersom de inte kom in och online-efterregistrering inte fungerade heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!