Hur lång tid behöver man på sig för byte i Ho Chi Minh City?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Mr.T, 28 September 2013.

1. Mr.T

Mr.T Medlem

Hej,

Ska åka till Vietnam i jul. Åker samma dag som flyger går mot Sverige från Nha Trang, och det har precis blivit en schedule change. Nu har jag strax över 2 timmar på mig. Jag kommer in från Nha Trang med Vietnam Airlines i Business och åker sedan vidare med Qatar till Doha i Business, kommer jag att hinna? Åker med familjen och vi kommer minst ha 3 st väskor. Uppskattar alla svar!! :)

2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen (jag är något av en trygghetsnarkoman) tycker jag att det låter tajt. Förseningar uppstår och det skulle kunna ställa till det för er. Skulle ta det säkra före det osäkra och boka till en tidigare alternativt senare flight beroende på vilken av era flighter som ändrats? Misstänker att det är flighten från Nha Trang som ändrats och då borde ni väl kunna boka in er på en tidigare?

Förutsätter att det är separata bokningar?

3. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    pep borde kunna svara på detta ganska exakt

4. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Terminalerna ligger i närheten av varandra och det har fungerat bra när jag varit där. Kommer man till SGN på tidiga eftermiddagen finns alltid riskt för kraftiga regn vilket kan försena ankomsterna. Själv så avbröts inflygningen och vi fick cirkulera i ca 45 minuter innan vi kunde landa. Dvs, flygtiden blev dubbelt så lång som beräknad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!