Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

Direktorn

Medlem
Inte det längsta...men har klarat immigration på MIA med ankomst från LHR inklusive flygplansbyte till SXM på 18-25 min. Vilket nog borde vara rekord där? American Airlines krattade vägen på ett fint sätt efter försening på grund av misstänkt passagerare som försenad avgång i London och hämtades av polis. Mousserande smakade utmärkt efter boarding som sista person med svetten rinnande. Behövde inte ens fundera på att vänta vid bagagebandet efter väskorna på SXM....
 

Steven

Ny medlem
Längsta, utan konkurrens, Washington (IAD): 3:55 minuter....

Kortaste Chicago (ORD): 12 minuter, inkl tullen.
Detta var på tiden då man fortfarande fyllde i den gröna blanketten. Då jag hade en låååååååång connection på ORD så sket jag i att fylla i den på planet. Frågade istället en anställd vid immigration om en penna och blev hänvisade längst fram till ett bord.

Vips sa det så blev jag framkallad av tjänstemannen och så var jag klar med mitt.
 
Rekordet är på närmare 3 timmar på JFK när jag kom med flyg från Reykjavik. Hade både en 747 från British Airways och en Airbus 340 från Madrid framför oss och säkert många andra flighter närmare kontrollen.
Komiskt nog så är rekordet på att komma igenom immigrationen på kortast tid också på JFK när vi kom med Finnair. I och med att vi satt längs bak i business kabinen var vi bland de första som kom av och möttes av 10 öppna diskar och utan någon som helst kö. Tippar på 10 minuter från det att vi gått av planet tills det att väskorna var utplockade.

I Dubai fick jag däremot stå i ca 2 timmar i kö när vi landade en tidig morgon efter en nattflygning från Istanbul...
 
Toppen