Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

nissefalk

Medlem
Jeddah 3 timmar käftade emot lite med en immigration kille som höll koll i köerna....inte så smart, jag fick vänta till allra sist i hela ankomst hallen.
 

kaktusen

Medlem
Jag har haft ett par minnesvärda stunder i immigration. 1990, eller var det kanske 1991, på väg hem från Israel. Flög med TWA. Tekniskt sett inte immigration men när man skulle boarda var det säkerhetskontroll. Jag skulle helt plötsligt berätta om varenda person jag hade träffat under en månad i Israel på proffstouren. Vad hade vi sagt? Vad pratade vi om ? Vad hette personerna? Det var helt farsartat. Tog 1.5 timmar.

OT men vet inte om det hade att göra med vad som hände på den resan. Har inte berättat det för så många. Min resekompanion och rumskamrat var Eric Menendez. Sex månader tidigare hade han och hans bror mördat de stenrika Hollywood föräldrarna. Det visste jag och andra förstås inte om innan han halvvägs under resan blev extradited till USA. Det var en mediasensation och vet inte hur många artiklar och TV program som har visats om dom. De sitter inne på livstid och kommer aldrig ut.

En annan incident var tre timmar i immigration vid EWR. Ankom från Stockholm och hade fem timmars layover innan jag fortsatte till MEX. Tydligen var det något strul med mitt green card. Jag hamnade i samma rum med poliser som vaktade en massa vidriga asiater och ryssar som var hotfulla mot personalen. Jag passade nog inte riktigt in eftersom jag hade min 12 månaders dotter i en Baby Björn på bröstet och min 3.5 åriga son på sidan. Han tyckte det var skitkul och spännande:)

Polisen var väldigt trevliga mot mig men ville döda de övriga. Övrig personal var supertrevliga så fort de fick se det svenska passet. Det var bara "Sorry sir" hela vägen. Det löste sig till slut men det var några intressanta timmar.-)
 

Mr Basic

Medlem
3,5 timmar på MIA.
Anlände ca 20 minuter tidigt från Cancun(CUN) och totalt hade vi nästan 3 timmar till anslutande avgång till LHR(med British Airways). Vi anlände samtidigt som en A330/340 från Madrid. Initialt var det gott om bås öppna men efter ca 30 min stängde man alla utom tre(en för amerikaner och två för övriga). Detta berodde på att det rådde "government shutdown" i USA. Ingen övertid betalades ut, och förståeligt jobbar ingen gratis. När vi kom igenom hade förstås BA:s personal dragit. Däremot fick vi förstklassig hjälp av American Airlines med nya flyg dagen efter.

Lite OT. Det jag minns, och irriterar mig mest på, är MIA:s personal. Försökte få dem att styra upp så att ett bås(en kö) kunde användas för dem med minst tid kvar till anslutningsflyg. Dock framgick det med all tydlighet att de saknade ett uns engagemang och ambition. De ville bara sitta av tiden samtidigt som de skyllde på "federal government". Idioter. :mad:
 

Spacehog

Medlem
Hej!
Ny på forumet, men kanske fel ställe att ställa en fråga. Ska åka till L.A till påsken m SAS & ska hoppa av där, hämta väskorna & sen flyga vidare internt i USA med Virgin & nu till frågan: Hur lång tid ska man räkna med att immigration i L.A tar, för att slippa riskera nästa flight?
Har ej köpt den andra biljetten än så kan styra det lite, landar 12.15 på LAX. Hade varit nice m lite hjälp om man ska sitta där i 2 timmar eller 5....
 

palmen

Moderator
Hej!
Ny på forumet, men kanske fel ställe att ställa en fråga. Ska åka till L.A till påsken m SAS & ska hoppa av där, hämta väskorna & sen flyga vidare internt i USA med Virgin & nu till frågan: Hur lång tid ska man räkna med att immigration i L.A tar, för att slippa riskera nästa flight?
Har ej köpt den andra biljetten än så kan styra det lite, landar 12.15 på LAX. Hade varit nice m lite hjälp om man ska sitta där i 2 timmar eller 5....
Det har väl rapporterats mellan 15 minuter och 2,5h för att komma ut beroende på om man har tur eller inte. Det förutsätter också att planet är i tid.
Personligen skulle jag ta en dag i LA och flyga vidare morgonen efter.
 
Toppen