Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

palmen

Moderator
En bit över 2h i Los Angeles är det längsta för min del. Väskorna var sedan länge borta från bagagebandet och fanns ingen info om vilket band de kommit på.
 

nota bene

Medlem
Jag har haft några hemska i USA under åren. 2013 drygt två timmar på ORD. Även 1h 45 min på LAX i våras med ny ESTA.

I andra länder är nog mitt rekord 50 min på PVG för visumfri transit.
 
Längsta måste nog vara Newark där jag fick stå knappa 2 timmar efter ankomst från London år 2011.

Rekordsnabbt är nog aningen IAD i december 2014 (25 december) då jag hade en connection på 1 timme från att jag landa från London och vidare mot San Francisco. Hade hjulen på backen 11:20 och satt på min flight med drinken i handen mot San Francisco 11:50. Immigration tog 1,5 minut.
 

anjak

Medlem
Över 2 timmar på Newark 2015, jag hade 15 personer före mig när systemet för ESTA la av. tog 2 timmar att få upp det igen.
 

anjak

Medlem
Jag har haft några hemska i USA under åren. 2013 drygt två timmar på ORD. Även 1h 45 min på LAX i våras med ny ESTA.

I andra länder är nog mitt rekord 50 min på PVG för visumfri transit.
Jag hade nytt ESTA när jag kom till LAX men kunde utan problem använda automaterna, var igenom på 5 minuter.
 

Dr. Miles

Expert
När jag läser kommentarerna så är USA överrepresenterat när det gäller lång väntetid vid immigration.

När jag tänker efter så var immigrationsprocess vid utresa från Turkiet och inresa till Iran var ganska långa, men inte för att det var lång kö för mig utan jag fick vänta på andra medpassagerare på bussen. Det var i 1995.
 

gricksch

Medlem
ca 2 tim i Moskva, när jag väl kommit igenom så var väskorna borta, hittade dem hos airport security där de var på väg att röntga dem.
detta var ca år 2003 ge eller ta ett år.
 

AABack2ARN

Medlem
Cirka 2,5h timme i Chicago och 2h i Los Angeles samt Dallas tillhör nog bottennappen. Ofta går det ju betydligt snabbare men nog är USA ett uland när det avser effektivitet i passkontrollen. Utanför USA är det värsta nog drygt 1h i London Terminal 5 någon gång när det strulade till sig. För folk utan EU-pass var det nog flera timmars väntan skulle jag tro.
 
Toppen