Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

jumbooze

Medlem
IAD (Washington), ca 2:45. Vilket var lite stressigt eftersom jag hade en 3h connection. Kom ur ut immigrations 2 min efter utsatt avångstid. Sprang som en idiot eftersom skyltarna bara visade vilken gate det var, och inte status. När jag väl kom fram tll gaten höll de precis på att stänga - slängde fram boardingkortet och allt lyste rött. Visade sig att det var föregående flight, och min flight var en timme försenad... Så det löste sig till slut, men det var inte roligt.

Försökte ta upp det i väntekön med någon tjänsteman där som bara kunde säga "Sorry, Sir, next time you should probably book a longer connection time".

Samma story, samma flygplats, samma språngmarsch och samma tur att mitt flyg var försenat.
Tiden var ungefär den samma.
 
Jämnt lopp mellan EWR och DPS (Denpasar Bali) ca 1:30. På EWR var det många samtidiga ankomster och halvbemannat av TSA. På Bali utfärdas visum i samband med immigration.
 

Senator

Moderator
Min "värsta" var nog på den fantastiska RUH i Saudiarabien. Jag har nog väntat längre på LAX någon gång, men kombinationen av allt var det riktigt surt:
Vi landar 01:45 med TK från IST, jag är ungefär först av
Jag skall jobba 08:30
Hotellet är 45min borta
Min pick up på morgonen är 07:30
Men... man har precis implementerat nytt system för icke-Saudier.. Det står 10 gästarbetare framför mig, och det tar 10min per person att gå genom processen

LAX i september 2011 med LX F från ZRH. Precis när Aeroflot, Air China, Asiana, och Korean Air hade också landat. Var annan minut hörde man typ:
"Would an airline representative from Aeroflot speaking Ukranian, please come to stall 32"
"Would an airline representative from Korean, speaking Chinese, please come to stall 38"
"Would an airline representative from Galaxy Star, speaking Klingon, please come to stall X-rated"

Jisses, vad det tog tid. 90min... i F! :)
 
Last edited:

mash

Medlem
Min längsta väntan är nog också i RUH i Saudi, ca 2 timmar vid ankomst från DXB kvällstid. Deras immigrations-system är verkligen bedrövligt oorganiserat och långsamt.
 

Jonas C

Medlem
CMN på gamla terminalen, för lite drygt 10 år sedan. Man fick nästan alltid vänta över en timme i immigration. Nu när Terminal 2 har öppnat (vilket den gjorde år 2007) så har väntetiderna kortats ner rejält.
 

Magino

Medlem
Ställer mig till skaran som haft problem på IAD. Omkring 2h kö genom passkontrollen för att sedan mötas av 30 minuters kö för att komma igenom tullen. Stackars mamma som skulle hämta upp mig och fick vänta bra länge.
 

Elias

Medlem
Läst här att många har haft långa väntetider på IAD, vad tror ni om en söndag kväll vid åtta tiden på kvällen?
 

Johan_G

Medlem
Inget allvarligt, en gång fick jag vänta upp emot en timme på immigration när jag skulle lämna Chile men annars har det alltid gått ganska smidigt.

På era berättelser verkar USA vara någon sorts u-land när det kommer till immigration.
 
Toppen