Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 14 November 2013.

1. Bern

Bern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Washington IAD, runt 1:45. Segt när jag hade anslutning vidare...

2. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Max tid hittills var i Newark för 2 år sedan, tog över 2 h varför jag fick boka om mina flighter.

Min tid var förra året i Peking. Kom till Passkontrollen, såg direkt ett litet skrivbord på vänster ytterkant med mitt flightnummer SK995 bland andra på en skylt. Gick dit och var igenom på total tid 5 minuter.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DAR är ganska kaotisk om man inte vet vad man ska göra, så jag förstår att man kan bli fast där.

Själv har jag nog råkat ut för att det tagit en timme att ta sig in i USA och något liknande i Dubai men annars har det brukat gå ganska snabbt för mig att komma in i alla länder.

4. mha321

mha321 Medlem

IAD (Washington), ca 2:45. Vilket var lite stressigt eftersom jag hade en 3h connection. Kom ur ut immigrations 2 min efter utsatt avångstid. Sprang som en idiot eftersom skyltarna bara visade vilken gate det var, och inte status. När jag väl kom fram tll gaten höll de precis på att stänga - slängde fram boardingkortet och allt lyste rött. Visade sig att det var föregående flight, och min flight var en timme försenad... Så det löste sig till slut, men det var inte roligt.

Försökte ta upp det i väntekön med någon tjänsteman där som bara kunde säga "Sorry, Sir, next time you should probably book a longer connection time".

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knappt tre timmar BOM i våras. Hann precis med flighten.

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Längsta tid EWR och MIA ca 45 min. Skulle jag räkna med de två tillfällen jag har drabbats av en extrakontroll så är den längsta tiden jag har väntat 1 tim och 20 min på CLT.

Kortast tid var på EWR med bara 2 min.

7. Ghoose

Ghoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid två tillfällen över 2h på EWR... :(

8. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ca 1,5 timme på New York EWR

9. När jag läser om andras kommentar om väntetider på amerikanska flygplatser, tycker jag att British Airways pre-clearance tjänst i Shannon är faktiskt en bra service. Man sparar upp till 2 timmar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!