Senaste nytt

Hur länge gäller SAS EuroBonus Gold status?

Halmstad

Ny medlem
SAS EBG kräver 50'000 poäng eller 50 resor (one-way).

Om jag samlar 50'000 poäng, får jag behålla EBG status tills mina poäng understiger 50'000 eller måste jag samla ett visst antal poäng varje år för att behålla EBG?
 
D

Deleted member 4971

Guest
SAS EBG kräver 50'000 poäng eller 50 resor (one-way).

Om jag samlar 50'000 poäng, får jag behålla EBG status tills mina poäng understiger 50'000 eller måste jag samla ett visst antal poäng varje år för att behålla EBG?

Jag har ex: kvalificeringsperiod:01 jun 2014 - 31 maj 2015.

Inom den här perioden måste jag alltså skaffa baspoäng genom att flyga med SAS eller partners inom star* (skillnad mot extrapoäng, kreditkort, hotell, shopping m.m) Det är bara baspoängen som räknas. skaffar jag 50k baspoäng 1 augusti, så får jag guld direkt och behåller den till 31 maj 2015 + 1 år till. Har jag 31 maj 2016 inte skaffat nya baspoäng trillar jag ner till silver. osv... Baspoängen nollställs alltså varje kvalificeringsperiod.
 

gusten

Medlem
Är EBG till SEP2015 men kommer troligen inte återkvala igen då jag främst åker AY OneWorld numera. Blir en del SK förstås och några long-haul med Star Alliance I business, men inte nog för EBG.
Någon som har erfarenhet av att övertala EB att förlänga EBG status ändå...?
 

Nystrom

Medlem
Är EBG till SEP2015 men kommer troligen inte återkvala igen då jag främst åker AY OneWorld numera. Blir en del SK förstås och några long-haul med Star Alliance I business, men inte nog för EBG.
Någon som har erfarenhet av att övertala EB att förlänga EBG status ändå...?

Friskt vågat är hälften vunnet men ha inga större förhoppningar! Det heter ju lojalitetsprogram av någon anledning och är man inte "tillräckligt lojal" så får man stå ut med att bli nedgraderad.....
 

agehall

Medlem
Någon som har erfarenhet av att övertala EB att förlänga EBG status ändå...?

Ärligt talat, varför skulle de? EBG är ju ingen större konst att flyga ihop, så varför skulle de ge bort status bara för att någon ber om det. Visst, har du varit EBP i X år och sedan är pappaledig i ett år eller så kanske det går, men annars tror jag det är helt kört.
 

gusten

Medlem
Ärligt talat, varför skulle de? EBG är ju ingen större konst att flyga ihop, så varför skulle de ge bort status bara för att någon ber om det. Visst, har du varit EBP i X år och sedan är pappaledig i ett år eller så kanske det går, men annars tror jag det är helt kört.
Varför? För att jag ber snällt och är en sådan hyvens kille kanske?
 
Jag fick Eurobonusguld för knappt en vecka sedan. Kan någon hjälpa mig lista ut hur länge mitt Eurobonusguldstatus gäller? Jag läste igenom alla inläggen i den här tråden och blev bara mer och mer förbryllad ju mer jag läste.
Kvalificeringsperiod (från Eurobonus-hemsidan och från SAS-appen): 01 feb 2015 - 31 jan 2016
Eurobonus guld Diners-kort expiration date: 04/17 (mitt förra blåa Diners-kort gällde tills 05/18)
 

Dr. Miles

Expert
Din kvalificeringsperiod är mellan feb - jan.
Jag har förstått att statusen gäller 1 år efter nuvarande kvalificeringsperiod + 3 månader efter sista månaden av din kvalificeringsperiod (jan) = april 2017.
 
Toppen