Hur länge gäller SAS EuroBonus Gold status?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 7 Februari 2014.

1. Jag statusmatchade min bmi Diamond Club Gold mot SAS EuroBonus Gold via SAS Hong Kongs webbsida i 2012 och jag fick status fram till slutet av 2013.

När jag loggade in i SAS EuroBonus webbsida såg jag att jag är fortfarande SAS EuroBonus Gold, trots att jag flög varken 50 flygningar med SAS/Wideroe eller 50.000 baspoäng med Star Alliance.

Screenshot20140207_7.png

Jag trodde att statusen gällde 12 månader
    Mitt kvalificeringsperiod är jan-dec. Skulle det inte sluta min status i dec 2013?

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har kvar det ett kvartal efter din kvalificeringsperiod gått ut såg jag någon nämna i en annan tråd ang detta häromdan :)

1 person likes this.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man har väl kvar sin status i 3 månader, dvs sista mars i ditt fall?

2 personer gillar detta.
  4. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räcker 3 månader efter, så i ditt fall slutet av mars

1 person likes this.
  5. Tack för snabba svar. Man kan lita på att man får snabbt och korrekt svar inom 10 minuter* här. :)

*Förutsättning är frågan ställs rätt tidpunkt av dagen.

3 personer gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står inte giltighetstiden på kortet?

7. Jag har bara SAS co-branded kreditkort (Diners, Amex och MasterCard) och på inget av dem står det något giltighetstid av EuroBonus Gold status, endast kortets giltighetstid.

8. tob

tob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kortet får väl samma giltighetstid som statusen? Jag har både MC och Diners och båda är giltiga till juni i år vilket stämmer väldigt överens med att jag har kvalificeringsperiod till 31/3 + 3 månader extra giltighet.
    MC skaffade jag till och med så sent som i december efter att jag redan hade fixat guld även för nästa period men fick ändå giltighetstid till 06/14.

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är inte mina kort. De har olika datum mellan dem.

10. tob

tob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och du är Guld eller Silver? I så fall tycker jag att det är lite konstigt..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!