Hur länge behåller man guldstatus i Finnair Plus?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Cuba_Libre, 24 September 2014.

1. Cuba_Libre

Cuba_Libre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man nu blir guld så säger reglerna att man blir guld under nuvarande intjäningsperiod samt nästa. Har de inte något "överlapp" som tex EuroBonus att man dessutom har någon extramånad in på perioden efter?
    Ex. Om jag har brytpunkt sista februari och blir guld nu, faller jag ner till basic igen 1/3 2016? Förutsatt att jag inte samlar mer poäng till Finnair Plus.

2. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rent krasst borde det vara dagen efter uppsamlingsperioden som gäller. På mitt kort står det dock "expires 09/15" fast min uppsamlingsperiod är 1 augusti till 31 juli. Vad som gäller exakt vet jag inte tyvärr :/

3. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, kortet har 2 månaders "överlapp", men din status förändras direkt dagen efter brytpunkten. Exakt vad som händer om du försöker gå in i en lounge under den här överlappningstiden vet jag inte. Din tier bonus är däremot borta så fort du passerat periodens sista datum.

Sedan finns där (eller har åtminstone funnits tidigare) en inofficiell nedtrappning av status, dvs du går inte från guld till basic utan till silver.

4. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gissat att överlappen är till just för att man ska kunna komma in lounger/Fast Track även om de senaste nödvändiga poängen inte hunnit registreras.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!