Senaste nytt

Hur länge behåller man guldstatus i Finnair Plus?

Cuba_Libre

Medlem
Om man nu blir guld så säger reglerna att man blir guld under nuvarande intjäningsperiod samt nästa. Har de inte något "överlapp" som tex EB att man dessutom har någon extramånad in på perioden efter?
Ex. Om jag har brytpunkt sista februari och blir guld nu, faller jag ner till basic igen 1/3 2016? Förutsatt att jag inte samlar mer poäng till Finnair Plus.
 

RonnieK

Medlem
Rent krasst borde det vara dagen efter uppsamlingsperioden som gäller. På mitt kort står det dock "expires 09/15" fast min uppsamlingsperiod är 1 augusti till 31 juli. Vad som gäller exakt vet jag inte tyvärr :/
 

intuition

Medlem
Som sagt, kortet har 2 månaders "överlapp", men din status förändras direkt dagen efter brytpunkten. Exakt vad som händer om du försöker gå in i en lounge under den här överlappningstiden vet jag inte. Din tier bonus är däremot borta så fort du passerat periodens sista datum.

Sedan finns där (eller har åtminstone funnits tidigare) en inofficiell nedtrappning av status, dvs du går inte från guld till basic utan till silver.
 

JonW

Medlem
Jag gissat att överlappen är till just för att man ska kunna komma in lounger/Fast Track även om de senaste nödvändiga poängen inte hunnit registreras.
 
Toppen