Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

aldrighemma

Medlem
Hej!

Sorry for Newbie-fråga, men finns det en nivå över Diamant? EBP (Platinum?)

Hittar bara info upp till Diamond. Är själv Gold, med aspiration på Diamond...men redan nu undrar man ju om det finns ngt bakom den mystiska dörren:)

Tacksam för svar!
/Henrik
Pandion!
Finns mycket skrivet här om den nivån.
 

NorthernFlight

Ny medlem
Har period 1 april 2017 - 31 mars 2018

Spelar det någon roll när jag tar emot ett guldkort i gåva för hur länge status är giltig?
 

NotRyan

Medlem
Tackar, då skall jag kolla in detta!

Mvh
Henrik
Notera att Pandion inte är en "officiell nivå", utan by invitation only. Vad de medlemmarna har är Eurobonus Diamond med Pandion-status.

I normalfallet så torde det krävas en spend på SAS i storleksordningen 300 KSEK/år under flera år i rad för att nå dit, men dels så är gränsen flytande då det finns ett bestämt antal per marknad, och dels finns det ju såklart undantag från grundregeln.

Men gör adressändring till ett flygplan och sätt igång och res så kommer du nog dit om SAS tycker att du är värd det :D
 

gustafsg

Medlem
Hej,

En fråga angående att ge bort guldkort som diamant-medlem.

Jag ska ge bort ett guldkort till en person.
Min period är 1 maj 2017 - 30 april 2018. Jag blev diamant i slutet av april 2018.
Hans är 1 aug 2017 - 31 juli 2018.

För att få den längsta möjliga guldperioden undrar jag således om jag ska vänta med att ge bort guldkortet till den 1-2 augusti 2018 för att han ska kunna få det hela den perioden + efterföljande (alltså till 31 juli 2020, om jag fattat rätt?) + 3 månaders grace period.

Hur bör jag gå tillväga?

Ber snällt om er expertis, är rookie på detta. :rolleyes:
 

Canadien

Medlem
Ge bort ett guldkort snarast, innan 31 April. Sedan kan du ge ett till från 1Juli. Till din tänkte mottagare är det säkrast att ge efter hans grace gått ut, d v s efter 1Nov om du vill få maximal effekt.
Men ge ett snarast nu, ger du till din vän så får han ju fram till sista Juli, plus nästa period plus grace = till 31 Okt 2019. Sedan kan du ge ditt andra guldkort 1Juli till någon annan.
 

gustafsg

Medlem
Ge bort ett guldkort snarast, innan 31 April. Sedan kan du ge ett till från 1Juli. Till din tänkte mottagare är det säkrast att ge efter hans grace gått ut, d v s efter 1Nov om du vill få maximal effekt.
Men ge ett snarast nu, ger du till din vän så får han ju fram till sista Juli, plus nästa period plus grace = till 31 Okt 2019. Sedan kan du ge ditt andra guldkort 1Juli till någon annan.

Tack för info.
Han är silvermedlem just nu, glömde informera det. Utan att ge honom något nytt kommer han vara det hans nästa period också.

Men går det inte att låta hans silver ”rulla på” in till hans nästa period (1/8 2018 - 31/7 2018) och sen ge han guldkortet under den perioden för att han ska kunna bibehålla guldet till sommaren 2020?

Skriv om du inte förstår mig
 

Berglund

Medlem
Nej, man kan inte köa medlemskap efter varandra. SAS Eurobonus erbjuder ingen ”roll-over” funktion. Blir du uppgraderad, soåsom genom att få ett guldkort till skänks, då träder den uppgraderingen i kraft genast. Det går inte att lägga till ett givet guldkort efter att din tid som silver har gått ut.
 
Tack för info.
Han är silvermedlem just nu, glömde informera det. Utan att ge honom något nytt kommer han vara det hans nästa period också.

Men går det inte att låta hans silver ”rulla på” in till hans nästa period (1/8 2018 - 31/7 2018) och sen ge han guldkortet under den perioden för att han ska kunna bibehålla guldet till sommaren 2020?

Skriv om du inte förstår mig
Du tänker helt rätt, ger du han det efter att hans nästa period börjar får han Guld innevarande samt nästa. Var dock vaksam på att om du ger det precis i början på hans period så finns det en möjlighet att han bara får Guld innevarande period, bäst att vänta någon månad.
 
Toppen