Hur kreditera?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Climber, 6 Februari 2015.

1. Climber

Climber Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Först och främst vill jag tacka för ett väldigt bra forum! Jag har som många andra här inne skrapat ihop till ett *A-gold med Aegean.

Nu när jag äntligen fått ihop till detta blir första resan en trip till Hong Kong med Qatar i affärsklass (bokningsklass I).

Flyger annars sällan med Oneworld och funderar på hur jag effektivast krediterar dessa poäng. Inser att det beror mycket på mitt resemönster etc. men tänkte kolla om ni har några generella tankar kring detta.

Har även fått för mig att det skall gå att kreditera Qatarflighter till Miles&More, stämmer det?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det beror tyvärr helt på hur ditt resmönster med OW ser ut. British Airways Executive Club och AAdvantage brukar vara de två program det står mellan.

3. Climber

Climber Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, tack för snabbt svar! Skall kolla på dom två och se vilket som passar mig bäst.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips: Det finns massor av trådar som handlar om just detta. Sök lite så bör du hitta massor av info.

5. Vill du ha status inom oneworld efter din resa med Qatar Airways, tror jag att British Airways Executive Club (BAEC) är ett bättre val.
    Du behöver bara 4 betalda flygningar med British Airways och 40 Tier Points till. (600 TP till BAEC Silver. Du tjänar 560 TP från din resa till Hong Kong med Qatar Airways i Business class.)

Vill du använda dina poäng till longhaul bonusresa i premiumkabin, tror jag att American Airlines AAdvantage är ett bättre val.

OnlyAFool och Climber gillar detta.
  6. Climber

Climber Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lysande Dr. Miles och agehall! Precis den typen av info jag var ute efter.

OnlyAFool och palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!