Senaste nytt

Hur kreditera One World poäng från en SAS bokning?

fly4fun

Medlem
Jag har bokat ARN-ORD-LAS-ORD-ARN på SAS hemsida och lagt in mitt Eurobonuskort i bokningen. Om jag förstått det hela rätt så kommer jag få Eurobonuspoäng för ARN-ORD-ARN.

Men hur är det med sträckan ORD-LAS-ORD, jag hittade nått på forumet att dessa poäng inte går kreditera till Eurobonus, hur går jag till väga för att kreditera dom till t.ex. mitt AA eller BA konto? Jag har loggat in på både AA och BA och inte hittat något sätt att göra detta på. Jag har inget fysiska kort som jag kan visa upp i incheckning eller boarding, bara två medlemsnummer.

AA resan är i "First" så jag vill inte gå miste om poängen. Tips eller förslag mottages gärna.
 

agehall

Medlem
Retroregistrera till BA/AA eller ta reda på ditt medlemsnummer och lägg till det i bokningen. Du kan, om inget annat funkar, troligen ringa SAS och få dem att lägga till det på AA-flighterna.
 

AABack2ARN

Medlem
Du kommer med största sannolikhet behöva checka in när du passerat tullen i ORD. Eventuellt incheckat baggage kommer vara märkt hela vägen till LAS men du behöver själv ta den genom tullen och lämna in den i AA:s transferdisk som är precis utanför den (vänstra) utgången från tullen. Där finns det transferdiskar som kommer vilja skriva ut ett nytt boardingkort och där kan du uppge ditt AA eller BA-nummer så lägger de in numret på AA-segmenten.

Spara boardingkorten tills du har poängen på kontot - de kan behövas vid en eventuell retroregistrering.

Jag tror SAS kan strula till det om de försöker lägga till AA-numret då risken är att de gör det på hela bokningen och därmed krånglar till intjäningen på longhaul.
 

Paby

Medlem
Du kan ringa till AA Reservations så lägger dom in AA/BA-numret i förväg på deras flighter. Ta fram bokningsreferensen för AA-delen av din resa - den är enklast för dom att hitta rätt med.
 

Paby

Medlem
För vissa bokningar går det att fixa det själv på AAs hemsida också. Har inte lyckats klura ut vad det är som avgör om det funkar eller inte så det bästa är att prova.
Logga in under My Trips på förstasidan på aa.com med din bokningsreferens för AA. Det går inte att använda bokningsreferensen för hela bokningen utan det måste vara referensen som avser AA-segmenten.
 

pep

Medlem
Efterregistrering er besværligt og usikkert. Selv om du ikke har det fysiske kort kan du i ORD ved indcheckning blot give dem en lap papir med dit OW (AA?) nummer så de traster det ind på stedet. Jeg ville ikke lægge flere numre fra forskellige alliancer ind i samme bookning. Det kan gå galt
 
Toppen