Senaste nytt

Hur konverterar man en omedveten resenar - som dessutom rakar var min fru

famhanssons

Medlem
Min fru har tyckt jag är galen som spenderar så mycket tid på BC, lägger så mycket pengar på Amex Elite osv. När jag nu fick till business med 2-4-1 för familjen om 4 till Aruba på höstlovet för det totala priset av 9 kkr så är får jag ett konstant leende och mycket mer vuxenmys (gift över 20 år) :)
 

Kricka

Medlem
LH till IAD i nya Businesskabinen på höstlovet har ökat förståelsen för
mina "konstiga" resor. Har dock inte kommit så långt att hustrun inser
att ju fler stopp, desto bättre.
 

flapps

Medlem
Efter några besök i loungen kommer hon inte längra ha några invändningar. Frun har vant sig numera och är närmast chockad de få gånger vi flyger direkt och undrar då vad som är fel. :)


Haha har en fru som numera tycker likadant :) Hon frågar också när vi skall ut och resa vilket bolag/flygplats och om loungen är bra....
 

trekker

Medlem
LH till IAD i nya Businesskabinen på höstlovet har ökat förståelsen för
mina "konstiga" resor. Har dock inte kommit så långt att hustrun inser
att ju fler stopp, desto bättre.
Ja det brukade handa i borjan av mina resor till HEL att frugan undrade hur jag BARA kunde vara pa LHR 5 timmar efter att jag akte hemifran i MAN och flygresan mellan MAN och LHR ar ca 30 minuter...... Kan man valja pa 2,3 eller 4 timmar i GF ar val valet ganska givet?
 

rvarttinen

Medlem
Champagne hjälper bra ... men, det som nog fick min bättre hälft att 'ändra' sig var nog kombinationen av affärsklass och A380. Tillhörande loungebesök hjälpte nog också till.

Har en kompis som numera är helt inställd på fortsatt premiumresande; longhaul i affärsklass blev en avgörande upplevelse där.
 
M

Monkey_Class

Guest
Det handlar inte om alla damer gillar skumpa eller ej utan det handlar om syftet med varför man "lurar" i dem det :)
 

trekker

Medlem
Okej, en uppdatering pa det hela.

Vid bokning sa var det som vantat problem att fa igenom resan med 2 byten, sa det blev easyJet till Teneriffa. Jag gjorde mitt basta for att gora resan sa bra som mojligt, bokade forsta raden med prio check in, fast track, speedy boarding, sitta pa rad1 samt bestalla dryck som om vi satt i business. Sjalva flyget ner gick kl 18 och vi var framme kl 22, hem gick resan kl 22 och vi landade kl 02 tillsammans med ALLA andra charterflyg.

Ett STORT problem med att sitta pa rad 1 pa easyJet ar att det inte finns nagon vagg framfor A, B och C. Dvs man har en standing hord av folk som vantar pa toaletten framfor. Ett annat problem med easyJet ar att CC ar till och med mer ohyfsade an pa SAS.

Hur som, summa summarum! Min fru har efter hemkomst gatt med pa att aldrig mer gora om detta och att nasta gang aker vi sa manga legs vi behover for att komma fran A till B med endast "riktiga" flygbolag. Halleluja, mission accomplished.
 

Voyageur

Medlem
Sitter just nu och tittar pa att boka en semesterresa for sista veckan i maj och forsta i juni. Behover lite sol och bad sa teneriffa ligger bra till.

Nu till mitt problem, da jag flyger fran Manchester i UK sa gar det en hel massa direktflyg med diverse suspekta LLC och Charterbolag. Dessa ar jag enormt osugen pa att ta, skulle kanske kunna stracka mig till Easyjet - dock flyger dom mitt i natten. Daremot sa gar det att flyga BA, via LHR och MAD. 2 byten nar man kan aka direkt ar inget som fru trekker kommer gilla, speciellt inte nar vi har med barnen.

Sa till min fraga, hur far man over sin battre halft till den ratta sidan och ser att resan ar en del av nojet och inte bara nagot onodigt ont? Jag kan inte se nagot negativt alls med att aka MAN-LHR-MAD-TFN med BA/Iberia Express i business och samtidigt fa spendare tid i Galleries South (eller GF om drakarna ar snalla). Dessutom sa gissar jag att resan ger 200 TP per person ocksa vilket ar 1/3 pa v agen till Silver (da jag gett upp hoppet pa GGL ar ju silver till alla bra).

Hur har ni fatt lyckats med just detta?

Från Manchester har du ju faktiskt Europas största guldklimp att hämta och det absolut bästa sättet att omvända frugan: Singapore airlines Manchester München dagligen. Ca 2500kr enkel i business eller 4000kr i first. Borde bota vilket LCC syndrom som helst. Från München tar du givetvis Lufthansa C till medelhavet eller annan destination :)
 

Alf

Medlem
Champagne hjälper bra ... men, det som nog fick min bättre hälft att 'ändra' sig var nog kombinationen av affärsklass och A380. Tillhörande loungebesök hjälpte nog oclkså till.

Har en kompis som numera är helt inställd på fortsatt premiumresande; longhaul i affärsklass blev en avgörande upplevelse där.

Tyvärr så biter det inte på alla kvinnor. Har försökt med både F klass i 380 med Dom Perignon men det var inget som imponerade. Var tvungen att ta omvägen via CDG och det kan ju få de flesta att tycka att det borde ju gå att tesa smidigare. Nu är inte jag heller den som får en aha-upplevelse av champagne, men det finns ju andra drycker som smakar bättre än Dom Perignon. Håller just nu på att fresta med F på LH till USA men det går trögt. Motargumentet är att det duger väl med SAS i C då kan man ju åka direkt och slippa byta. Får se vart det slutar.
 
Toppen