Senaste nytt

Hur kan jag boka Marriott i Hong Kong till en vetting peng?

Axelzon

Medlem
Hej, Uppskattad tråd för mig som precis (2012) bytat till Marroitt, framförallt när det gäller Seoul och Shanghai. Jag har inte hunnit sättta mig in i kraven för status, rum uppgraderinger eller vad som krävs för att få frinätter osv. Eftersom jag bor hos dem på företags policy. Dock har jag från första natt ett medlemskonto.

Jag är ganska frekvent i Hong Kong, förstår att där finns ett par olika hotell att välja på där, men tyvärr har vi inget avtal med dem i Hong Kong, därav har jag svårt att slita mig från min kompis avtal på ett annat hotell på Canton road, med lounge faciltiter etc.. till vettiga pengar (HKD1700 all in during non exhibit peaks, då +20%) Har ni några rekommendationer eller tips på hur man kan boka Marriott i Hong Kong till en vettig peng?

/Axelzon
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Jag är ganska frekvent i Hong Kong, förstår att där finns ett par olika hotell att välja på där, men tyvärr har vi inget avtal med dem i Hong Kong, därav har jag svårt att slita mig från min kompis avtal på ett annat hotell på Canton road, med lounge faciltiter etc.. till vettiga pengar (HKD1700 all in during non exhibit peaks, då +20%) Har ni några rekommendationer eller tips på hur man kan boka Marriott i Hong Kong till en vettig peng?

Jag brukar bo på Courtyard i Sai Wan HK-Island, eftersom jag bara har 10min att gå uppför till universitet då. Deras på publicerade priser på webben kan variera ganska kraftig, från ca 1400 HKD uppemot 2500 HKD. Det verkar också variera lite efter hur länge man stannar. Första gångerna jag bodde här bokade jag genom University of Hong Kong, fick deras avtalspris på 600 HKD (inkl frukost), ett klipp. Senaste gången kröp det uppemot 950 HKD (inkl. frukost). Men det jag utnyttjar den här är man kan få "government rates" här,jag klickar den rutan,så kommer jag ned till runt 950 HKD per natt. Jag är ju statsanställd:) Detta är fö samma pris som man får om man bokar via de resebyråer som vi har haft avtal med, så det är inga konstigheter. Nu är det sällan man har kollat om jag är statsanställd, tror att enda gången var på Sheraton i Krakow, men det funkade fint med att visa fram det internationella försäkringskortet som vi har.

Så alla som har staten som arbetsgivare ska kolla upp vad ni får för priser om ni kollar upp "government rates" när ni bokar själva. Sen kan det ju vara så om arbetsgivaren har avtal med någon resebyrå, så kan det vara möjligt att får bra priser.
 

henrik l

Medlem
Vill du hellre äta i matsalen när loungefrukost erbjuds finns det risk att du får betala. På Courtyard har jag aldrig blivit nekad loungeaccess där den funnits även om det inte står att den är garanterad.

På Courtyard i HK uppmanade de mig nästan att välja matsalen istället för loungen. Har inte kollat loungen,eftersom buffén i matsalen är kanon. Det roliga när jag kom första gången i torsdag, var det en kyparna som kände igen mig: "Nice seeing you again sir".Inte nog med det, han visade mig även till mitt favoritbord. En annan av kyparna fyller numera i mitt efternamn och rumsnummer på notan som måste signeras.Under mina fyra föregående vistelser har inte detta hänt. Det är ju såna här små detaljer som Jacob snackar om som lyfter upplevelserna av servicen:)

Jag läste även citatet på Marriotts hemsida om frukost och där verkade det ju som att det inte ingick på Courtyard. Men efter din beskrivning verkar det ju vara "hit or miss":)
 
Toppen