Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

Timotey

Medlem
Hittade hit för 4 år sedan, efter någon googleträff, kommer inte ihåg vad jag sökte på men det är irrelevant. Har alltid varit fascinerad över flygplan, flygplatser och framförallt Frequent flyer programs
 

David

Medlem
Även jag hittade hit iom artikeln i Dagens Industri. Bodde på den tiden i Chongqing, Kina och jag får tacka min far (som också varit frekvent resenär under många år men helt droppat flygandet av medicinska skäl) som scannade in artikeln och skickade den då han trodde att jag skulle vara intresserad.

Hade inte alls hängt på något annat forum tidigare utan mest klurat ut saker själv - man upptäckte snart hur mycket hjälp man hade av resten av världen - och livet har inte blivit sig likt sen.

Har funnit många nya vänner genom forumet. Tack för några riktigt fina år! Tack på förhand för de kommande! :)
 

Buffy

Medlem
Minns inte exakt men tror det var efter första gången i C jag fick mersmak och googlade på hur man kan kan bli uppgraderad gratis. När jag bytte jobb i den vevan och börjat flyga mer blev besöken mer frekventa och hösten 2014 tog jag steget fullt ut och blev medlem.
 

palmen

Moderator
Vilket oerhört bra initiativ till tråd @dr.miles
Kul att det har inspirerat lite nytt folk att skriva inlägg och ta ytterligare ett steg närmare den gemenskap som finns här.

Det som jag kommer ihåg från min första tid var att jag letade absolut billigaste resan till Vancouver för en 3 veckors semester som skedde för ltie drygt 4 år sedan. Jag hade dock registrerat mig tidigare som medlem 1600 den 19e augusti 2011.
Min första tråd handlade om ett inställt flyg till Amsterdam och vilken kompensation jag hade rätt till, kan lugnt konstatera att man lärt sig mycket sedan man blev medlem för snart 5 år sedan.
Inställt flyg | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Är oerhört tacksam för forumet och framförallt alla nya vänner jag träffat. Flera jag träffat genom forumet umgås jag nu med privat, det är inte ofta man får nya vänner efter 30 men detta forum har bidragit till att vänskapskretsen har mer än fördubblats.

Några av mina höjdpunkter från dessa år är när jag bokade och gjorde min första resa i First, jag hade trott att det skulle ske när jag fyllde 50 och inte drygt 20 år tidigare. Sen har vi också sista MD80 flighten, den dagen räknar jag helt klart som en av de absolut bästa dagarna i mitt liv. Innan jag gick med å forumet så hade jag aldrig förstått detta med att flyga MD80, maken till dåligt plan med kasst benutrymme och en motor som lät precis vid ens säte. När jag väl testat att sitta på de första 10 raderna så kunde jag inte annat än att älska detta plan, var lyrisk i somras när jag återigen fick flyga MD80 med med Delta :)
 
Last edited:

Bibinski

Medlem
Minns inte hur jag hittade hit, men jag minns hur jag för ett år sedan tvingade mig själv att sluta läsa ALLA trådar och istället vara mer selektiv. Typ "Bibinski låt bli att läsa "hur många poäng ger ö-klass med brunei airlines"-trådar genast." Idag har jag enorm glädje av all information och kunskap som finns här, trots att jag reser betydligt mer sällan än genomsnittet här så har jag med mina förutsättningar verkligen satt guldkant på resandet och får ut betydligt mer än vad jag trodde både min plånbok och fantasi kunde för två år sedan när jag blev medlem :) #Nazdrowie!
 
Snart 5-årsjubileum! Jag blev medlem den 20 juni 2011. Som flera andra genom artikeln i Dagens Industri (papperstidningen!) och har hängt med mer eller mindre frekvent sedan dess. Det har nog kostat lite pengar att följa alla sköna tips, men roligt har det varit, och jag kanske blivit en smartare(?) resenär. Kul också med träffarna, pluspoäng till @David för ditt fixande där.
 

Walter

Medlem
Öppna brevet om SAS försämringar som dök upp i di. Polare länkade till en tråd här. Ett tu tre var man ebg...
 

Dr. Miles

Expert
Är oerhört tacksam för forumet och framförallt alla nya vänner jag träffat. Flera jag träffat genom forumet umgås jag nu med privat, det är itne ofta man får nya vänner efter 30 men detat forum har bidragit till att vänskapskretsen har mer än fördubblats.
Absolut!
Det som är extratrevligt är att lära känna folk som inte skulle träffat annars.
T ex om man jobbar i telekombranschen så träffar man ofta människor som sysslar med telekom.

Men i detta forum kan man träffa folk från olika bakgrund och jobbar/studerar med olika saker.
Berättelse om andras erfarenheter har alltid fascinerat mig, så det blir extra kul att höra berättelser från folk utanför vanlig umgängeskrets.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

FF#1

Medlem
Fick ett Pm av Jacob på Flyer Talk, gick med här. har haft mycket nytta och nöje av detta forum genom åren.
 

pep

Medlem
Jeg mødte tilfældigt en svensker i Servisair loungen i CPH (nu Aspire) for ca. 5 år siden. Vi kom i snak (danskere er jo vældigt sociale...) om alt vedr. rejser, lounger, etc. Han var på vej fra Sverige til Budapest med Malev på business class....Han (har desværre glemt hans navn) opfordrede mig kraftigt til at checke op på BC.se's hjemmeside, da han kunne se min store passion (og viden :oops:) for flyrejser. Herefter så jeg mig aldrig tilbage :)
Jeg har ikke mødt en eneste af jer fysisk men har haft masser af personlig kommunikation med flere af jer. Har endda haft BC'ere boende i mit hjem her i Hue mens jeg (desværre) selv var ude at rejse. Selv om vi har en loungemeetings-tråd er det ikke lykkedes mig bevidst at træffe nogen. Jeg har siddet og ventet i BC.se hjørnerne i SAS loungerne i ARN og især CPH, men nej. I er mine usynlige venner.
 
Toppen