Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

MaBe

Medlem
Jag har aldrig missbrukat FT, utan hittade hit via en googling om kreditkort som jag skulle använda i tjänsten.
Detta var ett av få ställe där diskussionerna om kreditkort inte var förstörda av reklamspottar och riktade recensioner.

Om jag var nöjd med svaren? Självklart, besöker BC varje dag oavsett var i världen jag är.
 

FFlash

Medlem

Nej det visste jag faktiskt inte! :)

Vi har i Finland, vad jag vet, egentligen bara lentodiilit.fi där en kille postar deals på finska, men den är ingen diskussion forum

Annars, för att komplettera lite hur jag hittade hit kan jag väl notera att

Då jag började flyga på jobbet så vad det nästan uteslutande business. Jag flög kanske flera år på business biljett utan att ens veta om lounge osv, inte heller FF program! Senare då firman anställde nån (i*iot) som ansvarig för resor&inköp så visade hon ju sin kunskap hur man sparar firmans pengar genom att införa economy-only policy. Ungerfär vid den tidpunkten, om inte tidigare, hade jag blivit tipsat om att gå med på FFP (SK och AY), men. Men jag vill minnas att det tog ändå en tid att hitta lounge och andra fördelar, men inte länge. Ännu värre så tror jag att de flyg som jag hade haft med IB, BA, LH, etc hade jag inte ens krediterat till AY/SK för att jag var så dum att inte förstå man kan göra det! Jag skulle kanske redan idag vara lifetime member... :D how stupid... nåväl, en gång då jag började bli riktigt sur på economy policy så började jag studera lite FFP och på nåt vis hittade till FT (googlade tror jag av misstag) och därefter mycket snabbt till BC.
Det är väl så att man behöver inte vara helt galen för att surfa på BC och FT. Det räcker att man en gång tappat business biljett privilegen och är tvungen att söka sina "rättigheter" på annat vis ;)
Nu flyger jag economy på tjänsten (nåjaa, försöker uppa mig med poäng), men business privat :D och det tycker mina polare jag är faktiskt galen!
 
Jag hamnade här tack vare @bnr.. :D
Inget jag beskyller honom för utan snarare tackar för. :rolleyes:

Har fått resa mer än vad jag någonsin förväntat mig och även träffat många trevliga BC galningar.
Och får ju inte glömma allt jag lärt mig i flygväg, tack BC. :cool::)
 
Jag hittade hit med hjälp av Google, blev medlem och glömde sedan bort sidan under kanske något år eller två. Vad jag sökte på för att komma hit minns jag inte men skulle tro att det var något med Amex.
Numera är bc mitt substitut till boulevardpressen :)
 
I januari flög jag till Japan med SAS i Plus-klass. Jag insåg att resan skulle ge en hel del EB-poäng och började fundera över hur jag kunde optimera min intjäning framöver. Jag googlade och fann det här forumet.

Under resan refererade mina medpassagerare till en fd kollega som nördat ner sig i det här med optimerad flygning. Vi skrattade gott åt att han visste skillnader mellan olika flygplansmodeller och att han åkte t&r till Japan med vändande plan bara för att få poäng. Idag tycker jag inte alls att han är konstig ...

Tre månader senare och inte särskilt många resor gjorda så är jag Eurobonus Gold. Hade intjäningsperioderna sett annorlunda ut hade jag varit Diamond med bara mina kommande bokade resor. Jag noterar med glädje hur extrapoängen trillar in från flera olika källor idag. Sonen och jag ser fram emot en bonusresa i businessklass till Japan eller USA.

Till vardags driver jag ett annat stort forum med över 200 000 medlemmar. Det är intressant att jämföra skillnaderna. Jag tycker ett är föredömligt god ton här, men lite väl mycket förkortningar som gör det svårt för oss nya att hänga med i diskussionerna.
 

trekker

Medlem
Minns inte riktigt hur jag hamnade har, troligen genom nagon googling for nagot gallande resor. Kollade dock i min historik och jag reggade tydligen ett konto har efter att ha haft EBG i 6 manader, tittar jag samtigit i min flyghistorik var det nagon gang under manaden efter registrering som jag borjade flyga i SAS Plus istallet for Go.......
 
När jag googlade efter information om bl a Eurobonus och olika betalkort samt andra reserelaterade ämnen hamnade jag alltsomoftast i trådar i det här forumet. Det ledde till att jag började läsa i forumet om lite av varje, då och då, för att för ungefär tre veckor sedan registrera mig då jag inte ville ha popups/dropdowns stup i ett. Det har dock inte blivit tillfälle att ställa frågor eller annat än, utan gör i och med detta mitt första inlägg.

Jag läser nu med glädje och spänning varje dag, om såväl deals och mileage runs som lounger och bokningsklasser. Har väl blivit lite småbesatt sedan jag nyligen insåg att mitt första EBG var inom räckhåll (hade inte alls någon tanke på det tidigare och nu har jag bara en dryg månad på mig...)
 

JensE

Medlem
google för min del. lurkade en del på FT innan.
Upptäckte igår att jag är medlem nummer 88 så lade till en diskret signatur :)
 
Toppen