Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

F

FCT

Guest
Jag var nyss med om något konstigt. Jag försökte i veckan att boka en awardbiljett för en familjemedlem SIN-SYD t.o.r. i september i C eller F med SQ. Det fanns inga biljetter att tillgå inom Krisflyer, men när jag ringde Miles & More supporten kunde jag boka platser (bl.a. i A380:an). Det hela kan tolkas som om SQ är snåla med award platser i Krisflyer för flyg som startar i SIN, och de vill få folk att köpa deras flyg till de upptrissade Singaporepriserna (som generellt ligger mycket högre än motsvarande SQ biljetter som köps i vissa europeiska länder, asiatiska grannländer eller Australien).
SQ och LH har goda relationer, under flera år har M&M SEN/HON haft tillgång till bättre awardspace än övriga partners. Att SQ inte är generösa till sina egna kunder är också känt, samt att deras awardchart är väldigt dyrt.
Vilken status har du på SQ? PPS Solitaire? ;)
 
Då är det dags att boka en awardresa för vintern för mig och sambon tillsammans med ett till par.
Helst skulle vi vilja flyga F men paret vi skall åka med har inte så pass många poäng och fyra awardplatser i F känns heller inte busenkelt att få tag i.

Då jag hört så mycket gott om Singapore Airlines Business Class så undrar jag hur "lätt" det är att få tag på fyra awardplatser för eurobonuspoäng för att ta sig från Stockholm till Filippinerna alternativt Vietnam. Vi kan vara relativt flexibla med datum +- ca 20 dagar i februari.
Så vad tror ni? Har vi goda chanser att hitta awardbiljetter för oss fyra?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Det beror på vilket flygbolags bonusprograms poäng/miles du använder. (Du har postat i Star Alliance delforumet, inte SAS EuroBonus delforumet)
Singapore Airlines KrisFlyer medlemmar har hyfsad tillgång till deras First class / Business class award.

Om det handlar om användning av poäng från SAS EuroBonus konto, så finns det redan ett antal trådar om detta.

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ej möjligt boka Singapore Airlines Business med EB längre? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Joels Trollerilåda - awardsökmotor | Sida 22 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Det beror på vilket flygbolags bonusprograms poäng/miles du använder. (Du har postat i Star Alliance delforumet, inte SAS EuroBonus delforumet)
Singapore Airlines KrisFlyer medlemmar har hyfsad tillgång till deras First class / Business class award.

Om det handlar om användning av poäng från SAS EuroBonus konto, så finns det redan ett antal trådar om detta.

Typiskt, jag som försökte använda båda sökfunktionerna på sidan, ändå hittade jag inte. Tack för länkarna och hjälpen!

Generellt sett skulle jagboka vad som finns tillgängligt och sedan ändra allteftersom. Fyra platser i C eller F som award på samma flight kan bli svårt oavsett bolag.

Bra tips, jag får lägga in ett gäng bevakningar på expertflyer. :)
 

JacobGBG

Medlem
För de som vill testa SQ på long haul så ser jag tillgänglighet på ANA 8-10 Juli IST-SIN nästa år. Tyvärr på de lite tokiga flygtiderna 13.30-05.00+1 så det passar nog inte alla.
 
Toppen