Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Dr. Miles

Expert
United visar Business (och Economy) tillgänglighet för vissa andra SQ flygningar. Bl.a:
- SIN-HKG
- HKG-SIN
- SIN-BKK
- BKK-SIN
- SIN-IST
- IST-SIN

(Equipment: 772, 333, 787)
Det är inget nytt (förutom de inte visade tillgänglighet av Singapore Airlines flygningar under en period).
 

pqvst

Medlem
Det är inget nytt (förutom de inte visade tillgänglighet av Singapore Airlines flygningar under en period).

Hmm ok, det är nytt för mig iaf. Menar du just för dessa flygningar eller SQ generellt? Går det alltså att hitta SQ Business tillgänglighet på alla rutter genom United nu, eller? Vad är restriktionerna?

(Länka gärna om jag missat något. Jag läste genom hela tråden och hittade inget relevant)
 

Dr. Miles

Expert
Hmm ok, det är nytt för mig iaf. Menar du just för dessa flygningar eller SQ generellt? Går det alltså att hitta SQ Business tillgänglighet på alla rutter genom United nu, eller? Vad är restriktionerna?

(Länka gärna om jag missat något. Jag läste genom hela tråden och hittade inget relevant)
Det gick att söka tillgänglighet av Singapore Airlines Business / First class award på Airbus 330, Boeing 777-200, 777-300 (ej ER) förut men inte på Airbus A380 och Boeing 777-300ER.

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

pqvst

Medlem
Jag vet vilka restriktioner som finns för att boka med EB. Men det jag undrar över är vilka SQ flygningar man kan hitta på United (ej EB specifikt).

United Mileage Plus webbsida visar inte Singapore Ailrines flygningar när man söker bonusresor.

Det var min uppfattning också. Alltså att United Mileage Plus inte visar SQ flygningar för bonusresor. Men som jag skrev så gör den ju det för Eco och Biz (iaf för vissa rutter).

T.ex. SIN-BKK går att hitta både Eco och Biz. Men för SIN-FRA hittar jag bara Eco. Så då undrar jag, är det pga ingen tillgänglighet, eller visar United inte Biz på SIN-FRA.
 

LPC123

Medlem
Är det i te okej att boka med eurobonus poäng på SQ 777-300er eller a380? Trodde bara det var restriktioner vid uppgradering på dessa kärrorna. Så då är ju det rökt med businees/first från Cph då ju?
 

palmen

Moderator
Är det i te okej att boka med eurobonus poäng på SQ 777-300er eller a380? Trodde bara det var restriktioner vid uppgradering på dessa kärrorna. Så då är ju det rökt med businees/first från Cph då ju?
Generellt nej, det har dock kommit några undantag. Från Köpenhamn på 77W går det boka business/first med eurobonus. På Singapore - Auckland kan man boka A380 i business och First.
Någon enstaka A380 till London säger några att de hittat också men det skulle jag inte räkna med.
 

squeezen

Medlem
Är det i te okej att boka med eurobonus poäng på SQ 777-300er eller a380? Trodde bara det var restriktioner vid uppgradering på dessa kärrorna. Så då är ju det rökt med businees/first från Cph då ju?
nej det, om än på vissa sträckor bara.
CPH-SIN och tillbaka är väl det stora undantaget. I övrigt verkar Singapore first bara gå att boka "intra Asien" vilket om man har rejäl tur gör att man kan hitta på tex SIN-SYD.
Tillgänglighet för dessa har dock inte synts på United men gått att boka.
 

Mikado

Medlem
Hur hittar man enklast tillgänglighet på SQ från Europa till Singapore i C? På United får jag bara upp ekonomi, på Aeroplan lyckas jag inte skapa ett konto och på ConnectMiles hittar jag ingenting alls.
 
Toppen