Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

sembl

Medlem
Hur skaffar jag den om jag håller till på 'fel' lounge? Går uppgraderingen igenom på USA-resan kan jag göra
det nästa vecka men annars är det nog kört.

Jag brukar finnas i Menzies Executive loungen någon gång i veckan och har alltid med mig en extra #tag ifall att. Så håll utkik efter mig i så får du en av mig. Nästa besök på fredag för mig
 

agehall

Medlem
Min flickvän tycker att jag bryr mig mer om att optimera flygresan och vilka lounger vi ska hinna med att besöka än själva slutmålet... :)

FruAgehall ser numera resan som en del av semestern, istället för något jobbigt som måste avklaras innan man kommer till destinationen.
 

drW

Medlem
På det hela taget så har Businissclass.se berikat en hel del. Jag hittade sidan när jag sökte efter information om regler för ersättning vid flygförsening (och fick tillbaka 4x600 euro med er hjälp!) men har sedan dess blivit guldmedlem i två hotellprogram, bokat min första businessclassbiljett, skaffat Priority Pass via Handelsbanken Platinum och samlar friskt poäng med mitt eurobonus AMEX. Jag har fått en ny hobby!
 

palmen

Moderator
Jag har precis avslutat mina första resor i F (4 stycken) och C (6 stycken) på longhaul och intra asien tack vare bc.se
Lite annat smått och gått som trillat in är följande
EBS, Inte mycket att komma med, men den känns mer unik än gold i detta forum :)
Club Carlson Gold
Le Club Accor Platinum
SPG Gold

Dessutom så har jag slutat att använda kontanter mer eller mindre helt och hållet (förutom drickamaskinen på jobbet), nu är det enbart SAS EB Amex eller MC som gäller för alla betalningar.
En annan bieffekt är att jag börjat dricka champagne, det blir lätt den effekten efter 2 veckors resande i C/F med tillhörande lounger :)

De flesta av mian vänner förstår sig inte på mig, men att jag bokade tur och retur till chicago för 291 kronor i C när de får lägga ut några tusen på ekonomi-biljetter är ju ett bevis på att man kan vara medveten resenär.
 

Agö

Medlem
Efter att för någon vecka sedan ha köpt tillgång till ExpertFlyer inser jag hur beroendeframkallande detta forum (och därtill intresse) är.

Sedan jag började hänga här har jag blivit:

- Eurobonus Gold
- Flying Blue Gold
- Club Carlson Gold
- GHA Discovery Plat
- Le Club Plat
- Avis Preferred
- Hertz #1 Club Gold
- Sixt Plat

Jag har skaffat Eurobonus Diners (bodde tidigare i Belgien och kunde inte få tillgång till någon av korten) och flugit mina första long-haul i C. Jag har plockat ut bonusresor till Island och Svalbard. Jag har dessutom full kontroll över min sambos FF-konton. Jag har genomfört segment runs och flugit long-haul över en helg. Använt mig av Optiontown och Club Carlsons 2-4-1. Slutligen flyger jag ARN-TRD-CPH och CPH-AMS-GOT.

Ett nytt sätt att tänka. Tack BC.se!
 
Toppen