Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Kenny

Medlem
Mitt första linlägg! Har ingen större ambition att bli en toppkommenterare, men syftet med det här inlägget är att tacka för att businessclass.se finns! Spenderar ett antal timmar här i veckan och har gjort så i ett halvår, från att jag upptäckte forumet. Jag reser privat och blev EBG för ett par veckor sedan. Dessvärre redde SAS inte ut min nya status rörande resor som jag bokat när jag var EBS.

Eftersom jag ville boka säte på dessa kommande resor blev jag glad när jag hittade tråden om hur jag ändrar frequent flyer numnber via Lufthansas webb: http://www.businessclass.se/flygbil...endbara-laenkar-naer-har-amadeus-bokning.html

Och så måste jag berömma den positiva stämningen medlemmar emellan!
 

telelina

Medlem
Precis som flera andra tar jag tillfället i akt att tacka för alla smarta tips från BC.se! :cool:

Efter att ha surfat runt på BC.se i 2 månader har jag blivit inspirerad till & utfört följande:

* Bokat en resa till USA efter påsk & köpt uppgradering på Optiontown (lärde mig det här), fick många engagerade svar på hur man reser bäst. :p
* Skaffat guldkort hos en hotellkedja.
* Bokat hotell via priceline till halva priset efter att ha läst mkt bra & utförlig artikel här på BC.se om hur det fungerar :)
* Har skaffat ett kreditkort med priority pass (Finns BC representerade på de loungerna?).
 
Skillnaden är väl nu att jag är mer medveten om vad som gäller och hur jag genom mitt dagliga leverne samlar poäng till framtida "gratis" resor. Men det jag tycker är bäst är reportage/bilder från olika flygmaskiner/flygklasser. Men det har nog inte påverkat mig vidare mycket kan jag väl påstå.
 

telelina

Medlem
Tyvärr inte - där får man representera själv. Du får skaffa en tag till ditt handbagage så att du kan bli igenkänd.

Hur skaffar jag den om jag håller till på 'fel' lounge? Går uppgraderingen igenom på USA-resan kan jag göra
det nästa vecka men annars är det nog kört.
 

ACervin

Medlem
Hänger här ett par gånger om dagen. BC har betytt väldigt mycket för mitt sätt att boka resor även om jag inte åker vilka omvägar eller vilka tider som helst för att få poängen på rätt kort. Störst betydelse har BC haft på mitt sätt att se på poäng, som jag tidigare såg som ganska meningslösa. Har lyckats boka bla 4 ToR i C CPH-BNE på poäng bara under senaste året. Har nu nollställt mitt SAS Eurobonus konto, vilket känns tryggt. Har flitigt använt US Airways poäng kampanjer. Något som jag inte hade en aning om innan BC. Väldigt bra och kul. Dessutom har man fått utlopp för lite författarambitioner genom att skriva reseberättelser. Trevlig stämning på forumet också. Keep up the good work!
 

nemme

Medlem
Jag är inne på sidan minst en gång om dagen och läser. Businessclass.se har förändrat mitt resande radikalt. Då jag förr såg guldkort som omöjligt att uppnå. Nu har jag lärt mig mer om det och även hur man snabbare ska nå guldkortet och behålla det, både med flyg och hotell. Så visst planerar jag mina resor bättre nu än jag gjorde innan. Min flickvän tycker att jag bryr mig mer om att optimera flygresan och vilka lounger vi ska hinna med att besöka än själva slutmålet... :)
 
Toppen