Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

palmen

Moderator
Nu har jag varit med på BC i snart 2 år så nu har jag en liten aning om vad som förändrats.

Det sägs ju att av barn och berusade så får man höra sanningen. Jag har ju ett antal barn och de har bl a sagt så här:

"Pappa, det här är ju bästa sommaren nånsin. Vi har ju fått och gjort massor med saker." (Får man dubbla poäng på MC Premium så får man ju passa på att spendera ;))

"Pappa, vad konstigt att åka till New York och bara vara borta på helgen." (Reaktionen när jag bokat en milage run för mig och min dotter att säkra att jag behåller mitt EBD :))

"Du är ju inte klok, pappa" (Reaktionen när jag bokade en likadan resa för mig och sonen för att det skulle bli rättvist. :p)

"Jag sa ju det, du är konstig." (Uttryckt när man fick reda på att under samma resa ovan så kommer vi att landa i CPH för att sedan flyga vidare till ARN och tillbaka till Malmö. :rolleyes:)

"Vad chill att hänga i loungerna." (Kommentar både under höstlovsresan till Island, sportlovsresan till Hongkong och sommarresan till Singapore. :cool:)

"Jag vill ha en Cola också. Jag får ju dricka hur mycket jag vill." (Denna EBD förmån var väldigt lättbegriplig uppenbarligen. :D)

"Kan du komma in i ALLA lounger?" (Fråga under senaste resan när man insåg att jag har loungetillgång oavsett flygbolag. Har ju matchat status också till Skyteam och One World. :D)

"Se nu till att klara ditt diamantkort nästa år också!" (Ett väldigt bestämt krav från dottern efter att hon insett vilka fördelar det innebär. o_O)

"Kan vi inte bara flyga direkt istället?" (Min hustrus kommentar när jag satt och pusslade med lite möjliga rutter för att utnyttja min första 2-4-1. Hon var inte berusad, bara barnslig. ;):):p)


Så, ja, livet har nog påverkats lite grann. :)
Det bästa jag läst på länge :)
 

igelkotten

Medlem
"Pappa, vad konstigt att åka till New York och bara vara borta på helgen." (Reaktionen när jag bokat en milage run för mig och min dotter att säkra att jag behåller mitt EBD :))

"Du är ju inte klok, pappa" (Reaktionen när jag bokade en likadan resa för mig och sonen för att det skulle bli rättvist. :p)

Listigt att inte boka en resa med båda kidsen!!! ;)
 
Toppen