Hur hanteras SAS Plus inrikes i USA?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mathias Olsson, 13 April 2016.

1. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Då SAS har en kampanj om SAS Plus till USA och jag funderar på en tripp undrar jag hur SAS plus motsvaras inrikes i USA. Säg att man ska vidare från New York eller Chicago med tex United. Är det deras bättre/främre del man sitter i eller är det vanlig ekonomi?

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanlig ekonomi!

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såpass vanlig ekonomi att du inte ens kan välja United Plus (som är ekonomiklass med några cm extra benutrymme) om du inte har elitstatus hos United.

4. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En av de värsta, om inte THE värsta, flygningar jag har varit med om. IAD till LAS, över 4 timmar i ett skruvstäd. Kontrasten mot Plus mellan CPH-IAD var enorm. Kommer att undvikas till varje pris i framtiden (United ekonomi alltså).

5. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren! Undviker dessa och tar San Fransisco om jag behöver byte. Där kan man ju ändå få valuta med direktflyget CPH-SFO.

6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade det tvivelaktiga nöjet att åka EWR-LAX i över 5 timmar på det sättet, att flighten var knökfull hjälpte inte heller... Hemresan med Air Canada via Vancouver var ack så mycket trevligare. Lyckligtvis var jag trött på EWR-LAX och har inga problem att somna i ekonomiklass :D

7. Henrico

Henrico Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har alltid gått in och gjort en uppgradering till United economy plus på längre inrikes. Annars blir det tyvärr som sagt helt vanlig econony.

Brukar kosta mellan $50-80.

8. igelkotten

igelkotten Medlem

Jag har brukar fråga snällt om Economy+ i receptionen på United Club, och 80% av gångerna av säkert 20-30 United-flygningar har det lyckats. Utan kostnad.

Elberto gillar detta.
  9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I SAS Plus har man rätt till två handbagage och 1 datorväska, vilket även skall gälla på anslutningsflygen.
    Det står inga undantag här, så gäller det även på icke-SAS-flyg?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kan du resa i SAS Plus om du inte reser med SAS..? Om du kommer med två handbagage på anslutningar med andra bolag kommer du nog att få en otrevlig överraskning.

Som nästan alla flygbolag, så utgår SAS här ifrån att anslutningarna är med samma bolag. Så fort du hamnar hos en partner så blir situationen annorlunda och väldigt mycket mer komplicerad än vad man kan skriva ut. I praktiken måste du läsa fare rules etc för att få hela sanningen och jag vågar påstå att inte ens 90% av de som hänger här inte fixar det korrekt. Därför måste man förenkla grovt när man presenterar det för en bred publik.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!