Senaste nytt

Hur hanterar Lufthansa försenat bagage?

Hachans

Medlem
Vilken webbsida går man till om man vill tracka sitt försenade bagage om man flög med Lufthansa?

Du kan också spåra direkt i Lufthansas app. De brukar vara rätt bra på bagage.

Segproppen brukar vara hanteringen på Arlanda. Sist tog det fem dagar innan bagaget transporterades hem till mig och då var det jag som fick ringa och fråga vad fan de sysslade med. De körde någon vals om att bagaget inte kommit fram, men Lufthansas spårtjänst visade noga hur det hade tagits emot från första morgonflighten dagen efter jag kommit fram.

Jag fick intrycket av att de inte var superförtjusta i hur Lufthansa delade denna info med sina resenärer.
 

Davvelavve

Medlem
Helt otroligt. Lufthansa fifla bort våra två väskor på utresan. Sedan hitta vi dom när vi åkte hem idag eftersom de bara stod i ett rum på flygplatsen.

Köpte massa nya kläder och hygienartiklar, och nu har vår nya väska med alla nya grejer försvunnit på hemresan. Som tur är har vi kvitto på exakt allt i väskan.

Förväntar dom att vi ska åka ut till Landvetter och leta själva eller?
 
Det var ett inslag om detta på nyheterna (ekot tror jag det var), folk var och letade själva. Även dessa personer hade rest med Lufthansa. En dude hade gett upp efter att väntat 3 veckor på sitt bagage.
 
Toppen