Senaste nytt

Hur hade du valt att resa från Sverige till Nya Zeeland på awardbiljett?

Impendill

Medlem
Om ni fick välja: Thai first eller air China first?

Hittar nu med TG i F båda benen ner till Sydney och hem från Bkk till cdg.
B747 och A380 som det ser ut nu.

Har inte bokat om ännu.
I nuläget har jag cdg-Bkk f A380 och pek-cdg F B777.

Hur hade ni gjort?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det är alltid kul att testa nya flygbolag. Utan att veta eller ha några som helst belägg för detta så tror jag att Thai är lite vassare än Air China.
Det som skulle få bägaren att rinna över för min del är "3 First/1 Business" mot "2 First/2 Business". Valet är enkelt för mig i alla fall att välja 3 sträckor i First.
 

palmen

Moderator
@Impendill
Jag bryter ut din fråga om söderhavsöar till en egen tråd, då blir det lättare framöver för andra att hitta infomrationen. Hoppas du har överseende med detta.

//Moderator
 

fcx

Medlem
Idag när jag ringde Tallin för att boka om igen så svarade de att jag inte får lov att byta i BKK på nervägen och sedan PEK på hemvägen. Byten i 3:e zon måste ske i samma zon på ut respektive in resa.
Är det så?

Jag har ju CDG-BKK-MEL-PEK-CDG biljetterad redan.

Men, hur tänkte SAS här...?
Om du redan har det biljetterat så så måste väl agenten fatta att det går?

Jag hade en liknande strid med Tallinn för ett tag sedan. De hävdade att det fick vara max 24 timmar mellan avresa och ankomst till slutdestinationen. Jag insisterade att det är 24 timmar mellan varje segment, och att det minsann gick bra på senaste resan. Agenten trodde mig inte, men när han tog upp den gamla bokningen i sitt system och såg att det var bokat så så gick han och pratade med supervisor. Sedan fick jag boka som jag ville :)
 
Toppen