Senaste nytt

Hur hade du valt att resa från Sverige till Nya Zeeland på awardbiljett?

fcx

Medlem
Jag skulle tippa på att SAS ser det som backtracking (eller iaf inte närmaste vägen) att flyga EU-USA-AU istället för EU-ASIEN-AU. Men det är bara en gissning.

Till NZ är det 11k miles via Bangkok och 12k miles via San Francisco, så hittar man tillgänglighet är det nog ok. Tyvärr finns det ju få alternativ.
 

agehall

Medlem
Jo, men den logiska förklaringen är ju att det inte går att boka awards SYD-MEL, men att SAS tolkat detta som att det inte går att boka awards till SYD på UA öht...
 

palmen

Moderator
Har letat efter just HKG-AKL med air New Zeeland. Inte hittat något..
Tänkte att man kanske kunde försöka hitta LH i first till Singapore och sedan vidare med SQ till Brisbane i business
Jag vill inte vara en party pooper, men att hitta LH F till Singapore är väldigt svårt. Jag har sökt den sträckan några gånger för 1 person i F och aldrig sett en enda plats.

Om jag helt fritt fick välja (och man inte behövde bry sig om tillgänglighet) skulle jag flyga så här.
ARN-FRA LH C
FRA-TYO LH F (spelar ingen roll vilken flygpalts i Tokyo)
TYO-AKL NZ C
//
AKL-TYO NZ C
TYO-Europa NH F
Europa-ARN C (flygbolag beror på vart i Europa du landar)

Det vore en dröm att kunna få till att flyga SQ också men mig veterligen så är det väldigt svårt att hitta platser på de långa sträckorna och massa flighter som inte går att boka med Eurobonus-poäng, därav utelämnar jag det alternativet.
 

Glenn E

Medlem
För ett segment i fötsta klass finns 20 dec-22 dec.
Göteborg- Brussel - Rom - Bangkok - Melbourne
Även Göteborg - Köpenhamn - Rom finns för lägre avgifter.
 
Toppen