Senaste nytt

Hur gammal var du när du för första gången skaffade ett bonuskort hos ett flygbolag?

Gick med i EuroBonus när jag var 16. Flög väldigt sällan innan det, men började intressera mig för poäng "på riktigt" innan min första USA resa veckorna efter jag fyllde 18.
 

cmj

Medlem
Såg en annan sak, SAS är inte så duktiga på att stava. Chongqing borde skrivas just så och inte som det nu felaktiga Chonqoing i transaktionslisan. :)

Om vi nu ska vara helt ärliga så stavas det väl vare sig på det ena eller det andra sättet på kinesiska?! ;-)
 

David

Medlem
Stämmer, men SAS borde inte skriva kinesiska (hanyu) utan något som folk förstår - och då rättstavat. :)
 

Palazzi

Medlem
Jag skaffade EB i samband med utlandsflytt 2008, men krediterade inte så många flygningar dit under första året. 2010/11 så blev jag Star Alliance Gold för första gången. Jag har flera gånger funderat på att matcha mig till status även inom OW, men vet inte om det är någon mening för mig...

Jag är nu 23år gammal.
 

pljung

Medlem
Gick med i SAS EB maj-93, 26 år gammal. Sen har jag en massa andra flygbolag också, men flyger väldigt sällan något annat än *A.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag gick med i Delta och Alaskas program 1994 då jag var 17. Dock använde jag dem väldigt lite då efterkommande år var sparsamma med flighter.

EB gick jag med i 2008 och FB skaffade jag 2010, så där är jag nybörjare. ;)
 

GOTATH

Medlem
Första medlemsskapet blev i FB, dec 2005. Då var jag 17. Hade fått för mig att man var tvungen att vara 18 för att gå med i bonusprogram, men då sa en dam från KLM att man inte alls behövde vara myndig hos dem. Kortet passade bra då jag kort därefter flyttade ner till Frankrike. Väl där nere skaffade jag EB i april 2007 inför en Greklandsresa.
 
Toppen