Senaste nytt

Hur gör man för att boka familj på 4 i business till Cooköarna med Eurobonus

Ubbe

Medlem
Har bara gjort en snabbsökning för början av juli 2013. Awardtravelr visade att det fanns plaster FRA-BKK med TG i C, samt även från några andra avgångsorter. På ANA fick jag ingen träff den 8/7-13 från FRA. Däremot visade ANA på sökt datum att det fanns platser för 2 vuxna och två barn VIE-BKK med med OS. Hur det sedan stämmer med verkligheten är ju en annan femma. Mellan BKK-TYO fanns överhuvudtaget ingenting den 9/7 -13. Men söker man lång fram i tiden ser det ut att det går att hitta lite:)
Med 4 patser? Imponerande för det har jag aldrig hittat.
 

Magino

Medlem
Tittade på första veckan i maj nästa år via ANA och hittade fyra platser på LH, LX samt OS till BKK, det var klart mer än jag förväntade mig. Men sen kanske inte maj är riktigt prime time för privatresor.
 

Alx

Medlem
Värt att tänka på är att det är ungefär lika lätt att sia om flygbolagens ofta återkommande "enhancements" av deras FFP som det är att sia om vädret om tre år! Det vill säga, det som ser bra ut idag kan mycket väl se väldigt annorlunda ut om tre år. Så planera och tänk gärna brett!
 
O ja som tycker jag är extrem när jag planerar och bokar resor 6 månader i förväg..
Jag är mer spontan av mig, typ.. vart åker vi idag då? :cool:

Å andra sidan har jag ingen fru och verkligen inga barn! :)
Lycka till med planeringen hur som helst!
(Planerar också att åka till Cook-öarna inom överskådlig framtid.)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Tittade på första veckan i maj nästa år via ANA och hittade fyra platser på LH, LX samt OS till BKK, det var klart mer än jag förväntade mig. Men sen kanske inte maj är riktigt prime time för privatresor.

Lycka till att boka LH eller LX med annat än Miles and More dock...

Jag är inte helt säker på att det är en bra idé att dela upp bokningen över flera bonusprogram och två olika biljetter av ett par anledningar:

1) 4 platser är inte enkelt att hitta någonstans. Det finns en överhängande risk att det skiter sig och då sitter man där med en massa poäng som man kanske inte ville ha.
2) Man reser med 2 barn som nog inte kommer att ha allt för mycket tålamod när saker börjar strula.
 

Viking75

Medlem
Agehall, du läser mina tankar. Det är lätt att låta sig svepas med! Men som sagt med 2 barn vill man försöka att undvika strul så gott det går. Jag vill inte utesluta möjligheter med andra program men som sagt det måste funka.
 

Dr. Miles

Expert
Agehall, du läser mina tankar. Det är lätt att låta sig svepas med! Men som sagt med 2 barn vill man försöka att undvika strul så gott det går. Jag vill inte utesluta möjligheter med andra program men som sagt det måste funka.

Andra har redan svarat essentiella punkter så fattar jag mig kort.

Om du vill åka till Cooköarna billigt: Köp miles/poäng hos andra bonusprogram och boka som två bonusresor.
Om du inte vill ha krångel: Skaffa 720.000 EuroBonus poäng(4 x 180.000 per person i C) och boka som en bonusresa hela vägen till Cooköarna
Om det är viktigt att komma till Cooköarna under viss tidsram: Dela er till två grupper av 2 personer. Åka dit/hem på olika dagar.

Även om ni vill, är det fakta att det är mycket svårt att få 4 award platser i Business class hela vägen. I alla fall på longhaul sträckor.
Om ni fastnar på tanken att alla ska åka tillsammans i Business class och på samma dagar, är det nog bäst att inställla er att det kommer att bli väldigt svårt.
 

Stefan62

Medlem
Andra har redan svarat essentiella punkter så fattar jag mig kort.

Om du vill åka till Cooköarna billigt: Köp miles/poäng hos andra bonusprogram och boka som två bonusresor.
Om du inte vill ha krångel: Skaffa 720.000 EuroBonus poäng(4 x 180.000 per person i C) och boka som en bonusresa hela vägen till Cooköarna
Om det är viktigt att komma till Cooköarna under viss tidsram: Dela er till två grupper av 2 personer. Åka dit/hem på olika dagar.

Även om ni vill, är det fakta att det är mycket svårt att få 4 award platser i Business class hela vägen. I alla fall på longhaul sträckor.
Om ni fastnar på tanken att alla ska åka tillsammans i Business class och på samma dagar, är det nog bäst att inställla er att det kommer att bli väldigt svårt.

Efter att med intresse ha följt diskussionen om hur tråd-skaparen ska lyckas med sin bokning så inser jag att det ofta är få bonus-platser tillgängliga till attraktiva destinationer och då speciellt i C och F.

Ett förslag kan ju därför vara att spara poängen till en resa med mindre komplicerade förutsättningar och istället köpa biljetter.

Tänk även på möjligheten med "Amex 2-4-1".
 

Senator

Moderator
Omöjligt är det inte, t.ex. finns det just nu 8 platser med Swiss i affärsklass till SFO en onsdag i mars, 2013. Det som är svårt är att ta sig vidare:p

Att ta sig till RAR är lite svårare då NZ kör bara lördagar från LAX, annars är det ner till AKL eller SYD för att ta sig dit. Nu kan jag inte SAS agenternas geografinivå, men jag gissar att den är bättre än vad USDM, så jag vet inte om reglerna på SK EB tillät en routing som detta.
 
Toppen