Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

  • Jag tömmer kontot denna vecka

    Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

    Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

    Votes: 106 70,7%

  • Total voters
    150
  • Poll closed .
Här är brevet från Eivind Roald.

Skärmavbild 2012-11-12 kl. 16.38.39.jpg
 

rob74

Medlem
Har ju bränt av en hel del poäng, över 570k, under de senaste två åren. Nu senast på en Amex 2-4-1 till IAD i maj. Vore ju trist om den inte skulle bli av...
På kontot kommer jag vid årets utgång att ha ca 380k.
Jag tror och hoppas på att detta klarar sig och tänker inte göra något speciellt i nuläget.
 

jth

Medlem
Själv tillhör jag nog skaran som sitter lugnt i båten tillsvidare. Har en 2-4-1 liggande och vill använda den till en bonusresa till Asien i vår. Men som någon tidigare sa i tråden så spelar det ju egentligen ingen roll, finns inte SAS kvar i vår så finns det ju inget bolag att åka med, oavsett om man bokat en resa redan eller har poängen kvar. Dock tänker jag nog försöka minska exponeringen genom att debitera mer på mitt BA-visa än på SAS-amex kortet from nu.
 

David

Medlem
Strax under 50k och sitter lugn. Har lagt flygningar på senare tid hos TK men kreditkorten kommer fortsätta gå till EB ett tag till isf, känner inte att jag behöver byta med så liten spend som jag har.
 

Adamsson

Medlem
Jag har bara cirka 7 000 poäng kvar på kontot efter att ha tjongat på med en points+cash business biljett till Newark dit jag reste i månadsskiftet oktober/november. Jag råkade säga hej till Sandy under resan! Cirka 135 000 poäng och 2 500 SEK kostade kalaset (det fanns varken SAS award eller Star award de datum jag kunde resa).

De 7 000 EB-poäng jag har kvar tänker jag donera bort till något bra via SAS shoppingsajt, typ till Rädda Barnen.

Halvt-off topic så valde jag för någon månad sen att minska ner mina resor med SAS/Star och skaffade mig ett konto på BAEC. Ska bli intressant att upptäcka Oneworld. :cool:
 

Sakoz

Medlem
Har ca 550.000 EB poäng samt en AMEX 2-4-1 voucher som kom för drygt en månad sedan.

Brände för någon vecka sedan 50k på ARN-CDG i business med SK. Och har ca 50k poäng påväg in inom 2 månader, varav 40k är baspoäng. Funderar allvarligt på att avboka min C biljett ARN-CPH-BKK-SIN och dra i gång BA på allvar.
Jag skaffade också BA Visa för 1½-2 månader sedan. Men det innebär i sådana fall att jag blir *A guld lös i oktober 2013, hemska tanke.
 
+300k giltiga till 2014 på kontot efter att jag nyligen bokat en 2-4-1 till PVG för två i mars. Problem som småbarnsförälder att spendera alla poäng som kommer in.
 
Toppen