Senaste nytt

Hur gör du med dina Eurobonus poäng (November 2012)

Hur gör du med dina Eurobonus poäng

  • Jag tömmer kontot denna vecka

    Votes: 10 6,7%
  • Jag borde boka något kul

    Votes: 34 22,7%
  • Jag samlar som vanligt

    Votes: 106 70,7%

  • Total voters
    150
  • Poll closed .

Appfly

Medlem
Samlar som vanligt och tror också att EB kommer att finnas kvar även om något skulle hända med SAS. Mer orolig för att jag ska få problem med planerade och betalda resor...

Satsas som många andra på en F alt C resa under 2013, förhoppningvis i kombination med 2-4-1 vouchern om man lyckas hitta något vettigt.
 

A380*G

Medlem
Oavsett strategi med poängen kan vi nog vara ganska säkra på att vid en likvidation av SAS så kommer EB-poängen att vara värdelösa. Däremot kommer EBS/EBG kunna behålla status genom statusmatch mot diverse olika program. EBP får säkert matcha mot tex FB Platinum, men knappast mot M&M HON.
 

Concorde

Founding Member
Strax under 7000 poäng. Could not care less :)

Minskade min exponering mot EB redan för flera år sedan och medvetet hållit den nere då det för mig inte varit en fråga om utan när SK går i backen.
 

Ricci

Medlem
Jag sitter med 335 000 poäng och är lite orolig.....har 2st resor som jag också måste efterregistrera dvs om det nu är lönt....
Nästa vecka bär det av till BKK med TG i C-klass, frågan är om man redan nu skall byta program (LH, TG eller SQ?)....
 

Kricka

Medlem
Bränner allt (nära 500k) för en tur med familjen i C/F till Florida över jul. Hoppas
de håller sig i luften tills dess även om vi valt andra bolag.. Känns lite osäkert
vad som skulle hända med redan bokade bonusresor vid en ev. kk för SAS.
 

Roger J

Medlem
...Känns lite osäkert vad som skulle hända med redan bokade bonusresor vid en ev. kk för SAS.

I bästa fall antar jag att Star Alliance-partners skulle kunna flyga hem passagerare som är mitt i en Eurobonus-resa, antagligen på Standby och i Economy. För ej påbörjade resor är nog biljetten värdelös. Nu tror jag inte att det händer den närmaste tiden iof.
 

Svante

Medlem
213k just nu. Samlar på som vanligt, fylls på med ca 23000 om en månad med flight til ABV. Tror inte ett ögonblick på kk. Allt för mycket som står på spel. Tre länder involverade. Tänk hur länge de försökte rädda SAAB!!! SAS har tillskillnad från SAAB kunder... Men skulle det luta åt KK så går ngn annan in o köper hela rubbet, låter SAS leva kvar med namn och EB, you name it. Tror SAS skulle må bra av att slå sig in på markander där de iten alls varit, tex Afrika. LH går i princip knökade VARJE dag till ABV och LOS. Och inte kliver all på i FRA inte...dessa kunde likaväl ta sig till CPH...
 

JacobGBG

Medlem
Snabbfråga som är en smula off-topic men inte vill skapa en separat tråd för.

Vad har SAS för fare class designation på award-seats i Economy extra? L?
 
Toppen