Senaste nytt

Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

Dr. Miles

Expert
Stämmer bra med min upplevelse, "några" skandinaver bland "tusentals" asiater var känslan i den smockfulla hallen. Jag hade ändå tur att det var väldigt många bås som var bemannade.
Kanske off topic från den här tråden men jag har hört att immigrationsprocessen är snabbare på flygplatser som har få utrikes linjer. (t ex Las Vegas, Charlotte, Phoenix osv)
Fast AF håller väl inte till på Tom Bradley? Tidigare har de huserat på T2 om jag minns rätt.
Jag har ingen koll på olika terminaler på Los Angeles LAX.
Jag har bara postat alla widebody plan som anländer LAX ungefär inom en timme från SAS ankomsttid och kommer från utanför USA och Kanada.
 

chazzie

Medlem
Upptäckte det förra helgen och det var en del komedi i customs med folk som inte pratade engelska och personal utan tålamod.

I den smala erfarenhet jag har av immigrations i Amerika är det oftast när det är resenärer utan eller med väldigt låg kunskap i engelska som gör att det tar tid. Annars brukar det rulla på eftersom.

När får Sverige förtroende att bara göra automatisk immigration vid turist/business-resor? Aldrig? Man kan alltid hoppas.
 
Toppen