Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Avgeek, 9 Maj 2016.

1. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har kollat lite random datum och det verkar inte sälja slut ofta i C och undrar om någon har insider-info på hur det faktiskt går för den här linjen? Den är ju ny men hade varit tråkigt om de behöver avsluta den igen..

Gus gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @flum åkte i affärsklass i helgen. 17 pax tror jag i C varav flera CUs.

flum och jerixon gillar detta.
  3. Paby

Paby Medlem

Jag är lite orolig men förhoppningsvis har SAS (råd att ha) tålamod. Har åkt två gånger och för två veckor sedan var det bara 149 pax ut på söndagen..

LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.

4. Den riktiga semestersäsongen har inte dragit igång ännu. Och betänk att många bokar låååångt i förväg dvs innan linjen äns fanns.

5. Paby

Paby Medlem

Jag tror inte SAS tanke var att starta en semestersäsongslinje, och att många bokar långt i förväg gäller även HKG och SFO. Trots det har dom haft jättefin load ända sedan start.

Smuffe gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Min hemresa om ca 2 veckor finns de 1 plats till försäljning i de tre högsta bokningsklasserna så det tyder på rätt bra beläggning.

Hur ser det ut för övriga linjer i april / maj? Fyller väl inte planen direkt ofta. Med bra cargo behöver de inte ha fullt för att tjäna på rutten.

7. skoeld

skoeld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man ska till Silicon Valley så är ARN-LAX-SJC ett alternativ.

8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, då föredrar jag SFO och hyrbil. Det går snabbare och är enklare än att byta plan i LAX. Du måste ju ändå ta en hyrbil från SJC.

airbus380.se gillar detta.
  9. Åkte LAX-ARN förra veckan; fullt i C, få platser över i Plus och gissningsvis 75% beläggning i Go.

Smuffe och palmen gillar detta.
  10. Eller ARN-FRA/LHR-SJC ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!