Hur fungerar EuroBonus-numret hos partners?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Harnos, 11 Augusti 2012.

1. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Byter snart från EBS till EBG, tror jag reggat EBS numret hos dom flesta partners jag använder för att få min EuroBonus poäng, behöver jag byta alla till prefix EBG eller är det bara själva numret efter som räknas?

2. Jacob

Jacob Medlem

Det fungerar bättre nu än det gjorde tidigare då många flygbolag verifierar ditt Eurobonusnummer mot en central databas. Men har du bokningar där ditt EBS-nummer ligger inlagt tycker jag du ska försöka få det ändrat för att undvika problem. Tar så mycket tid med efterregistreringar.

3. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Jacob! Ska försöka att byta överallt manuellt men alltid någonstans man glömmer...

4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte det niosiffriga numret detsamma, och det som räknas? :confused:

5. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Numret är nog detsamma, vissa partners accepterar bara siffrorna medan andra även kräver prefixet, EBB, EBS eller EBG.

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att prefixet inte spelar någon roll. Har haft "fel" prefix då jag hoppat mellan EBP och EBG hos Avis, Hertz, Hilton, Best Western osv och poängen kommer in som de ska ändå.

7. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    min erfarenhet är att det inte står SK*G eller *G på boardingpasset om man inte har angivit sitt nummer med EBG först i bokningen. Det är dock lätt att byta om man bara loggar in på lufthansas sida och fyller i sitt nummer.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I flygbokningar bör man såklart ha rätt prefix för att inte riskera att få fel status.
    För poängintjäning hos partners såsom hyrbilsformor verkar det alltså oftast fungera även om man har fel prefix.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!