Hur fungerar det? Förfaller poäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bridgeman, 14 November 2013.

1. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fungerar det med EuroBonus poäng som är på väg att förfalla.

Jag har ett antal poäng, låt oss säga att jag har 70 500 poäng av dessa kommer 10500 poäng att förfalla 31/1. Vad händer om jag handlar eller tar en bonusresa för dessa 10500 poäng räknas då dessa som förfallna?
    Så jag därefter har 60 000 poäng kvar eller räknar man ändå bort 10500 poäng från de 60 000 som finns kvar?
    Hoppas att någon förstår vad jag menar.

Tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning
    Bridgeman

2. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du bör använda de som är på väg ut innan slutdatum. Du kan t.ex. köpa en resa för dem men åka senare under våren.
    Poängen dras alltid i tidsföljd dvs äldsta dras först. Har du 70 500 varav 10 500 (utgående) och använder dessa har du 60 000 poäng kvar med senare datum. OK?

3. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar så mkt för svaret. Jag trodde att det drogs ytterligare från de 60 000 poängen. Men då vet jag.. Tackar.

4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle du avboka en resa efter poängens förfallodatum så är poängen dock förfallna direkt. Så boka bara något du vill resa.

Har du poäng som kommer att brinna inne och inget att använda dem till, så kan de doneras:

SAS EuroBonus Shop | Donations

5. ESSA

ESSA Medlem

Jag har en fråga som jag tror passar in här.

Jag har brytpunkt 28/2.
    Behöver 1000 poäng för att få silver.
    Men om jag reser och tjänar säg, 4000 poäng - Hur blir det med de 3000 poäng som "blir över"?

Blir de extrapoäng då eller "försvinner" de?

6. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla dessa poäng (inom SAS och Star Alliance exkl speciella kampanjer) blir baspoäng som kan användas för att uppnå status före brytpunkten. Efter brytpunkt blir de extrapoäng, eller helt enkelt poäng som man bara kan spendera inom 5(?) år.

Edit länk http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/

Last edited: 29 December 2013
    1 person likes this.
  7. ESSA

ESSA Medlem

Tack!
    *Drar en lättnadens suck... ;-)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!