Senaste nytt

Hur fungerar Ambassador Weekend voucher?

johhenrik

Medlem
Har inte kollat nu, men jag vill minnas att den JS Harbor som jag får där inte kan bokas, men jag kan ha fel här. Som sagt, slå dem en signal och fråga, de är vana vid dessa frågor. :)

Enligt scubaccr på FlyerTalk så gäller dessa uppgraderingsregler för IC HK. Han brukar ha koll då han alltid brukar höra sig för varje år på de ställen han bor på.

Amb Upgrade
HV -> Dlx HV
Dlx HV -> (skipping Sup JS unles Amb very unlucky) Dlx JS
Dlx JS -> Exec Suite

RA Upgrade
Base Room -> Sup JS + Club (both Paid+Award)
HV -> Dlx JS + Club
Dlx HV -> Dlx JS + Club
Dlx JS -> Exec Suite + Club
 

toer00

Medlem
Men är det inte så han skriver att :

Dlx HV -> (skipping Sup JS unles Amb very unlucky) Dlx JS
Dlx JS -> Exec Suite

Sup JS är väl lika med JS med poolutsikt och begränsad harbor?
Dlx JS är väl lika med JS med full harbor?

Men verkar vara värt mödan/pengarna att skaffa et AMB i alla fall...?
@johhenrik , har du någon kol hur stort ett Dlx HV är? har försökt leta, men inte hittat (kanske börjar man bli blind... o_O)?
Så att boka Dlx HV och få Dlx JS verkar vara ganska sjysst..?

Och sedan får man väl pynta Club på plats...borde väl vara värt det..?
 

Attachments

  • Ambassador Rates IC HKG.pdf
    217,1 KB · Visningar: 471
  • JS IC HKG.PNG
    JS IC HKG.PNG
    374 KB · Visningar: 219
  • Amb Cert Rate Details - JS Sup.PNG
    Amb Cert Rate Details - JS Sup.PNG
    283 KB · Visningar: 227

palmen

Moderator
Ett tips, försök undvika förkortningarna ovan.
Att HV är Harbour View går att lista ut men långt ifrån alla förstår detta.
Amb = Ambassador
Dlx = Deluxe
JS = Junior Suite

/Moderator
 

kristerj

Medlem
Jag bodde på IC Hong Kong i somras. Bokade Deluxe Harbour View. Mailade dem och de bekräftade uppgradering till Junior Suite Harbour View, samt priset när man använder Ambassador Weekend Certificate. Priset framgår inte tydligt via bokningen, utan de drar av en natt när man betalar notan. Som Ambassador fick vi inte Club Lounge gratis. De svarade på mail inom 24 h om du vill kolla av med dem.
 

johhenrik

Medlem
Sup JS är väl lika med JS med poolutsikt och begränsad harbor?
Dlx JS är väl lika med JS med full harbor?

Men verkar vara värt mödan/pengarna att skaffa et AMB i alla fall...?
@johhenrik , har du någon kol hur stort ett Dlx HV är? har försökt leta, men inte hittat (kanske börjar man bli blind... o_O)?
Så att boka Dlx HV och få Dlx JS verkar vara ganska sjysst..?

Och sedan får man väl pynta Club på plats...borde väl vara värt det..?

1. Nej, jag tror inte JS med Harbor View är samma som Deluxe JS, men jag kan ha fel, men vill minnas det kallas Superior Junior Suite with Harbor View det jag brukar få. I förväg står det alltid Sup JS Pool View , så det är väl minimum, sen får man bättre på plats om det finns antar jag.
2. Ambassador brukar vara värt det om man har några nätter per år på IC. Kan ju förnyas för poäng vilket är ett riktigt bra värde tycker jag.
3. Club där är en av de bättre Club som IC har. Om det är värt det eller inte är svårt att avgöra. Om man är 2 pers o tror man kommer spendera ett par timmar där varje dag o dricka skumpa, absolut. :)
 

Johan67

Medlem
Om du ska bo 2-3 ggr på IC det närmsta året tycker jag absolut du ska skaffa ambassador.

Funderar på att skaffa Ambassador-medlemskap för 200 USD.

Spelar det någon roll om man är medlem på lägsta nivån när man blir Ambassador-medlem?
Vad är erfarenheten kring uppgradering - blir det oftast/alltid?
Är vouchern alltid giltig eller är det en massa förbehåll?
Är medlemskapet värt 200 USD om man ser det objektivt?
 
Funderar på att skaffa Ambassador-medlemskap för 200 USD.

Spelar det någon roll om man är medlem på lägsta nivån när man blir Ambassador-medlem?
Vad är erfarenheten kring uppgradering - blir det oftast/alltid?
Är vouchern alltid giltig eller är det en massa förbehåll?
Är medlemskapet värt 200 USD om man ser det objektivt?
Min Ambassador voucher ligger fortf oanvänd. Verkar vara väldigt jobbigt att använda denna på ett vettigt sätt. Försökte på IC i Saigon men gick bet pga alla om och men. Däremot fick vi en väldigt fint hörnrum med utsikt över stan, och frukost. Dock fick vi betala extra för Club lounge vilket vi gick med på. Tveksamt värde dock.
 

jumbooze

Medlem
Har man lite framförhållning så kan vouchern vara bra men man ska tänka på att det är lite som awards dvs raten ska finnas tillgänglig på hotellet
 

palmen

Moderator
Funderar på att skaffa Ambassador-medlemskap för 200 USD.

Spelar det någon roll om man är medlem på lägsta nivån när man blir Ambassador-medlem?
Vad är erfarenheten kring uppgradering - blir det oftast/alltid?
Är vouchern alltid giltig eller är det en massa förbehåll?
Är medlemskapet värt 200 USD om man ser det objektivt?
Om jag kommer ihåg rätt får du automatiskt Guld på IHG om du skaffar Ambassador.
Bor du på InterContinental (på betald bokning och inte med poäng) så är det en rättighet att bli uppgraderad, det är inte subject to availability. Uppgradering sker oftast 1 kategori, och info jag fick att det gäller för vanliga rum, inte på sviter.
Vouchern är alltid giltig (under 1 år) men det är en specifik rate som är dyrare än billigaste rate på hotellet. Jag tittade lite på det igår och jag kunde få hotellrummet helt avbokningsbart för 200$ natten, eller använda ambassador vouchern och då betala 270$ natten (där andra natten blir gratis men man får poäng som om man betalade den). Besparingen i detta fall blir ca 130$.
Medlemskapet är absolut värt 200$ om du uppskattar gratis uppgradering på InterContinental, sen utcheckning mm. När du förlänger ambassador efter ett år tror jag det kostar 150$ eller så kan man använda poäng (har för mig det är ca 20k poäng), man får dessutom en voucher som ger 10k poäng eller något liknande så faktiska kostnaden blir ca 10k poäng vilket man lätt drar ihop under kampanjer och deras challenge som kommer 2-3 ggr per år. Har du ett konto på IHG i dagsläget har du säkert redan fått en challenge för januari-april, om du inte bott mycket tidigare är den troligtvis väldigt lätt att klara. Ju mer du bor desto svårare blir det att klara alla delmoment.

Uppgradering på andra kedjor inom IHG-koncernen är utifrån din status och inte att du är Ambassador.
 
Toppen