Senaste nytt

Hur får man tag på Menzies bagagehandering på Arlanda T2?

FF#1

Medlem
Men alltså, hur svårt kan det vara!? Väskor är taggade och ska scannas hela tiden. Hur kan man då få stapla dem på hög på vissa ställen utan att ens scanna dem först??

Helt otroligt att det ska funka så här år 2016...
även om man har de i en hög, så kan man ju gissa var om man scannar de i samma ordning som man travar de.

Tänk om man har nått i väskan som man behöver som medicinen för killen i artikeln eller ett incheckat vapen. Snacka om magknip om det kommer på vift.
Är alltid orolig när man checkar in sånt att det ska bli nått sånthär och detta gjorde det inte bättre.
 

Valley

Medlem
Helt otroligt att det ska funka så här år 2016...
även om man har de i en hög, så kan man ju gissa var om man scannar de i samma ordning som man travar de.

Tänk om man har nått i väskan som man behöver som medicinen för killen i artikeln eller ett incheckat vapen. Snacka om magknip om det kommer på vift.
Är alltid orolig när man checkar in sånt att det ska bli nått sånthär och detta gjorde det inte bättre.

Nu skall man aldrig checka in mediciner som kan tänkas behövas. Är för farligt. Då får man dessvärre skylla sig själv.
 
Nu skall man aldrig checka in mediciner som kan tänkas behövas. Är för farligt. Då får man dessvärre skylla sig själv.
Att "skylla sig själv" är ju ganska fyrkantigt sagt. Tänk om han packar medicin för fem dagar i handbagaget och resten i incheckade, eftersom handbagaget kan bli stulet, borttappat, dränkt i vatten m m och att då ha medicin på två platser är en säkerhet. D v s så länge bagagehanteringen inte totalt kollapsar.
 

Valley

Medlem
Att "skylla sig själv" är ju ganska fyrkantigt sagt. Tänk om han packar medicin för fem dagar i handbagaget och resten i incheckade, eftersom handbagaget kan bli stulet, borttappat, dränkt i vatten m m och att då ha medicin på två platser är en säkerhet. D v s så länge bagagehanteringen inte totalt kollapsar.

Allt kan förvisso hända, men jag skulle tro att risken att bli av med mediciner och annat också för den delen, är större för incheckat bagage.
Har själv aldrig haft problem med försvunnet handbagage medan jag allt för många gånger stått och stirrat på tomt bagageband
 
Funderar på det här med MCT:er och den "tävling" som det blivit mellan flygplatser om att ha korta bytestider. Fine, jag hinner gå mellan två tex B-gater på AMS på 30 min men hinner mitt bagage igenom hela karusellen på den tiden?
 

palmen

Moderator
Funderar på det här med MCT:er och den "tävling" som det blivit mellan flygplatser om att ha korta bytestider. Fine, jag hinner gå mellan två tex B-gater på AMS på 30 min men hinner mitt bagage igenom hela karusellen på den tiden?
Om MCT är 30 minuter ska även bagaget hinna. Ofta när man flyger inom Europa har de redan börjat lasta av väskor innan man själv kommit av planet
 

olo

Medlem
Att skylla problem via andra flygplatser är intressant, om det huvudsakligen drabbar Menzies.

En väns väska blev kvar på Tegel och jag fick då se Menzies väskrum på Landvetter. Många väskor staplade på hög med personer som förvirrat springer runt och letar. De verkade inte skanna väskorna öht när de stoppades in i rummet.

Väskan kom från Berlin dagen efter, men sen tog det ytterligare sex dagar(!!) för Menzies att hitta den bland alla väskor på Landvetter!
I min värld är det konstigt att väskorna ens får lastas in där, utan att först skannas.
 
Toppen