Hur får man tag på Menzies bagagehandering på Arlanda T2?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av agehall, 11 Augusti 2016.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag behöver få tag på Menzies bagaghantering på Arlanda Terminal 2 men nummret som står på Arlandas hemsida går till Holland och där hänvisar man till flygbolaget som hänvisar till bagagehanteringen...

Någon som sitter på ett vettigt nummer?

2. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft samma problem två gånger. Det enda raka är att ringa till växeln på Arlanda och be dem koppla dig till terminalkoordinatorn på Menzies i terminal 2. Jag har fått ett mobilnummer när jag testat (men har inte kvar det tror jag). Den personen har kunnat hjälpa mig.

Dr. Miles gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för tipset!

edit: Nähe, det gick inte alls. De hade inget nummer som de kunde koppla till och numret de lämnade ut var detsamma som står på ARNs hemsida.

Det här suger stenhårt. Varför fungerar bagagehanteringen på T2 så fruktansvärt dåligt?

Last edited: 11 Augusti 2016
  4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte för att jag vet om det hjälper men jag skulle kontakta Swedavia för att försöka
    få till stånd en förändring..

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir nog ett besök in-person imorgon tror jag. Om de är smarta ser de till att leverera väskan innan det händer...

rvarttinen, Dr. Miles och Mr Basic gillar detta.
  6. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte att först läsa skylten om att man inte får vara dum mot personalen ! Risken
    är nog överhängande att man blir förbannad när man står där och de svarar "Goddag
    Yxskaft"

rvarttinen, Fredrik och SNIFF gillar detta.
  7. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, jag håller med @Kricka , vi vill inte läsa resultatet av en frustrerad @agehall i tidningarna :)

Holloman gillar detta.
  8. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vaa? Det har alltid fungerat för mig. Låt mig återberätta mina T2 baggage-berättelser + lösning lite kort

-Extremt kort transfer i Lissabon, så endast Business kom med anslutande plan. Detta var på den tiden då TAP Portugal använde T2. Väskorna skulle köras hem nästa dag, men gjorde det ju så klart inte. Fick ett nummer att ringa som gick till en röstbrevlåda. Röstbrevlådan var full så gick inte att prata in... Så istället för att ringa numret så provade jag att ändra sista siffran (så om numret slutade på 00 testade jag anknytning 01, 02 och så vidare) tills jag äntligen kom till en person som jobbade där och kunde ge min numret till terminalkoordinatorn. De levererades ut efter det samtalet.

-Extremt kort transfer efter sent inkommande med British Airways i november. Jag var enda passageraren som kom med anslutningen tror jag. Bagaget skulle komma med nästa British Airways-plan, men levererades i varje fall inte ut till mig. Gick inte att få något vettigt svar på numret på hemsidan. Ringde växeln som gav mig numret till koordinatorn som hittade väskorna felmärkta. De levererades ut efter det samtalet.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänker bara komma med några brutala sanningar, så som att de är fullkomligt inkompetenta och inte gör sitt jobb.

Om de tillkallar polis så får det vara så - jag har fakta på min sida.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt!!! Agehall gripen på Arlanda T2 och spärrad från British Airways For Life!

rvarttinen, Tonton, GOTATH och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!