Senaste nytt

Hur får jag ut mest av en resa till Hong Kong?

Gurkan

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Hong Kong
  • När vill/behöver du resa ut? 20 december 2016-15 januari 2017 (ingen hemresa)
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Bästa möjliga
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? --
  • Vad är din budget? (per person) 15kkr (kan sträckas högre om det verkligen är det bästa)
  • Vad är det viktigaste för dig? Så mycket njutning som möjligt (flygtid om det är bra flyg. Lounge tid om det är bra lounge).
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga stop inplanerade. Men går det att kombinera på något smart sätt kan jag gärna övernatta nån dag på roliga ställen :)
 

Dr. Miles

Expert
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Hong Kong
  • När vill/behöver du resa ut? 20 december 2016-15 januari 2017 (ingen hemresa)
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Bästa möjliga
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? --
  • Vad är din budget? (per person) 15kkr (kan sträckas högre om det verkligen är det bästa)
  • Vad är det viktigaste för dig? Så mycket njutning som möjligt (flygtid om det är bra flyg. Lounge tid om det är bra lounge).
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga stop inplanerade. Men går det att kombinera på något smart sätt kan jag gärna övernatta nån dag på roliga ställen :)
Rent generellt, enkelbiljett på long haul flygningar är ofta dyrare än Tur&retur.

För dina datum finns det dock Cathay Pacifics Business class enkelbiljett för från ca 9.800 SEK inkl. skatter.
Du kan välja olika gateway i Europa men billigast är via Düsseldorf.

Screenshot20160211_01 CX.png



Cathay Pacifics nya Business class stolar (bilderna är från Airbus A330):
cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-005-jpg.21089

cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-002-jpg.21086

cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-007-jpg.21091

(Foto: Dr. Miles)
 
Toppen