GillBates
Medlem
I somras bokade vi en resa till Turin under v7, 2019 med Lufthansa. En av anledningarna att vi valde LH var att de tillåter att skidorna följer med gratis. Vi är 8 personer som reser, fast med två bokningar. Vi bokade alltså i somras och redan dagen efter ringde jag LH för att få skidorna bekräftade. Men de lyckades inte. Jag tänkte att det nog var glitch i systemen (kundtjänst på LH tyckte också det såg konstigt ut) och tänkte att jag försöker efter några dagar igen. Men inte då heller gick det.
Jag fick det då förklarat att det var andra benet (Frankfurt-Turin) som skidorna inte fick plats. Våra vänner har heller inte sina skidor bekräftade, men det är på Turin-Munchen som det krånglar för dom.
FRA-TRN flygs av Air Dolomiti och jag ringde även dom för att höra vad vi kunde göra, men de sade att skidplatserna var upptagna (vilket jag tycker är konstigt när vi bokade i augusti).
Jag har legat lågt ett tag, men nu måste jag ta tag i det här, så vad göra? Har jag några rättigheter att hävda gentemot LH? Om jag inte har det, hur får jag då med skidorna? Visst kan vi hyra, men vi har alla nya skidor och en av poängerna var ju att vi kunde få med skidorna utan extra kostnad.....
Jag fick det då förklarat att det var andra benet (Frankfurt-Turin) som skidorna inte fick plats. Våra vänner har heller inte sina skidor bekräftade, men det är på Turin-Munchen som det krånglar för dom.
FRA-TRN flygs av Air Dolomiti och jag ringde även dom för att höra vad vi kunde göra, men de sade att skidplatserna var upptagna (vilket jag tycker är konstigt när vi bokade i augusti).
Jag har legat lågt ett tag, men nu måste jag ta tag i det här, så vad göra? Har jag några rättigheter att hävda gentemot LH? Om jag inte har det, hur får jag då med skidorna? Visst kan vi hyra, men vi har alla nya skidor och en av poängerna var ju att vi kunde få med skidorna utan extra kostnad.....