Hur få ihop 70 poäng?

Diskussion i 'InterContinental Hotels & Rewards' startad av Jonas H, 31 Januari 2015.

1. Jonas H

Jonas H Medlem

Med retliga 69936 poäng på kontot skulle det vara bra om det fanns något sätt att komma över 70k. Någon som har någon inte alltför kostsam ide?

2. Homer

Homer Medlem

Last edited: 31 Januari 2015
    AtleFlyg, Kricka, Jonas H och 2 andra gillar detta.
  3. Jonas H

Jonas H Medlem

E-rewards låter som en bra ide i största allmänhet. Måste kolla om quizen är ogjorda också.

4. Jonas H

Jonas H Medlem

Nix, quizen var stängda och e-rewards krävde inbjudan, och den inbjudan tror jag att jag kanske fått för länge sedan men hittar inte på. Den var tydligen automatgenererad också så jag kunde inte få någon ny bara så där.

5. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Kapar tråden lite då jag är i ungefär samma sits men i behov av ca 1000 qualified points för att gå upp på platinum.
    Eftersom min nästa bokade stay är på ett antal nätter finns det värde av att nå nästa tier level innan.
    Dock helst utan att lämna Sverige, får jag poäng för en prepaid no-show eller finns det något smartare sätt?

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte hjälpa dig i detalj, men jag vet att det finns IHG-hotell (HIX tror jag) som erbjuder incheckning via webben. Då kan man få in en natt utan att vara på plats. Tyvärr vet jag inte vilka, men det kan säkert googla fram.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ligger dessa i Kina? Då hade det nog varit ett billigt sätt att nå status hos IHG då det finns rätt många properties där för 200kr natten.

8. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova att kontakta IHG via Twitter och se om de inte kan uppgradera dig till Platinum när du är så nära, jag provade det med Hilton när jag bara hade en stay kvar till guld och de uppgraderade mig direkt.

FF#1 och johhenrik gillar detta.
  9. Det kan INTE vara i Kina med tanke på att registration av utlänska gäster (och även kinesiska gästet) är obligatorisk på hotellet.

10. Homer

Homer Medlem

IHG skickade in en inbjudan till e-rewards för någon vecka sedan, 1000 poäng när man svarat på 1:a enkäten (och det får man även om man blir utkastad efter första frågan) . Dessa poäng är dessutom statusgrundande.

Jonas H gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!