Senaste nytt

Hur du bokar billiga hotell med Priceline och Hotwire

kristerj

Medlem
<blockquote><strong>Svenska73;32136 wrote:</strong> Nej, gå in på priceline.co.uk så går det bra med kontokort från hela världen!</blockquote>
<br />
Intressant nog hamnade jag då på booking.com's hemsida, som jag känner till sen tidigare. Ser helt annorlunda ut än priceline.com, men det verkar ju som booking.com är en del av priceline.com, dock siten ser annorlunda ut beroende på vilken adress man anger.
 

Perra

Medlem
Tack för en intressant artikel. Var bara tvungen att göra en bokning för att testa. Fick Marriott (Renaissance Seoul Hotel) för 120 USD (inkl skatt) mot 277 USD enligt hotellets hemsida.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>Perra;32561 wrote:</strong> Tack för en intressant artikel. Var bara tvungen att göra en bokning för att testa. Fick Marriott (Renaissance Seoul Hotel) för 120 USD (inkl skatt) mot 277 USD enligt hotellets hemsida.</blockquote>
Kul! Vad kostar hotellet om du kollar på andra bokningssidor och var USD 120 ditt första bud?
 

Perra

Medlem
<blockquote><strong>Gnopps;32562 wrote:</strong> Kul! Vad kostar hotellet om du kollar på andra bokningssidor och var USD 120 ditt första bud?</blockquote>
<br />
Hotels.com skulle ha 255 USD. Yepp det var mitt första bud (90 USD). Läste lite på better bidding och bidding traveler innan.
 

FT99

Medlem
Jag har bokat med Hotwire några gånger och är mycket nöjd. Om man kollar på Hotwire forumet på Betterbidding.com går det att lista ut precis vilket hotell man bokar - innan bokningen.
 

Glenn E

Medlem
Jag har just bokat 6 rum på 4 points by Sharaton i Bryssel för 65 USD på priceline.com<br />
På hotellsets hemsida skulle det kostat 150 euro.<br />
Inte illa.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>Glenn E;55619 wrote:</strong> Jag har just bokat 6 rum på 4 points by Sharaton i Bryssel för 65 USD på priceline.com<br />
På hotellsets hemsida skulle det kostat 150 euro.<br />
Inte illa.</blockquote>
Bra jobbat! Har du använd Priceline tidigare?
 

Glenn E

Medlem
Nej det var första gången. Men jag kommer naturligtvis göra det igen om man får så här bra pris.<br />
Bra guide på BC.se!<br />
Jag fick för övrigt en varningstext att priset jag bjöd var för lågt och troligtvis inte skulle gå igenom men det funkade ändå.
 

Glenn E

Medlem
Denna gången var det inte bra med Priceline. Bjöd 35 dollar för 3 stjärnigt i Phuket som var 48 dollar med avgifter. För detta fick jag Ibis hotel. På Agoda.com kostar det hotellet 37 dollar + avgifter totalt 44 dollar.<br />
Så jag ringer deras kundservice för att utnyttja deras pris garanti och deras representant säger att hotellet inte är tillgängligt på agoda för mitt datum trots att jag har det tillgängligt när jag försöker.<br />
Låter som en dålig undanflykt för mig plus att det tog lång tid och man måste ringa till USA för att begära detta.:(<br />
Så Priceline kan vara bra i Europa och USA men inte i Thailand.
 

Glenn E

Medlem
<blockquote><strong>Glenn E;62937 wrote:</strong> Denna gången var det inte bra med Priceline. Bjöd 35 dollar för 3 stjärnigt i Phuket som var 48 dollar med avgifter. För detta fick jag Ibis hotel. På Agoda.com kostar det hotellet 37 dollar + avgifter totalt 44 dollar.<br />
Så jag ringer deras kundservice för att utnyttja deras pris garanti och deras representant säger att hotellet inte är tillgängligt på agoda för mitt datum trots att jag har det tillgängligt när jag försöker.<br />
Låter som en dålig undanflykt för mig plus att det tog lång tid och man måste ringa till USA för att begära detta.:(<br />
Så Priceline kan vara bra i Europa och USA men inte i Thailand.</blockquote>
<br />
OK så efter att ha klagat till deras kundservice fick jag idag mellanskillnaden plus 25 dollar i rabatt.:)<br />
Så denna natt på Ibis i Phuket kostar då 19 USD.:)<br />
Dessutom fick jag en 50 USD kupong jag kan använda vid nästa bokning.<br />
Inte så illa till slut.:)
 
Toppen