Senaste nytt

Hur du bokar billiga hotell med Priceline och Hotwire

Gnopps

Medlem
Det finns många sidor att boka hotell på där du lovas lägsta pris och till och med erbjuds mellanskillnaden tillbaka om du hittar ett lägre pris på en annan sida. Så gott som alla har dock i sina villkor att man i sådana fall inte får jämföra med Priceline eller Hotwire. Varför? För att dessa…
 

ulagun

Medlem
Tack för intressant artikel.<br />
Kom perfekt för min del håller precis på att leta hotell i Wien för en kort week-end i mars<br />
Eftersom det gäller rum som hotellen inte får sålt till ordinarie pris har spelar tidsaspekten när man går in och bokar någon roll.? <br />
Blir det bättre pris ju senare man bokar?
 

Gnopps

Medlem
En del gånger har jag sett priserna på Hotwire sjunka dagen före ankomst, men det kan också vara tvärtom. Jag skulle boka så fort som jag vet att datumen är spikade. Är det gott om tid innan avresa så boka ett pris du kan avbeställa med ett hotell och försök sedan under lång tid få ett lägre pris med Hotwire/Priceline. Lyckas det inte har du fortfarande ditt reservrum.
 

Svenska73

Medlem
Jag bokar nästan bara med Priceline. Ett tips är att ladda ner Bidhelper. Där rapporterar andra resenärer på vilka hotell som de fått baserat på område. Jag visste tex att jag hade 100% chans att hamna på Amari i Bangkok innan jag biddade vilket jag var ok med. I New York tex så vet man att man med nästan all säkerhet hamnar på Grand Hyatt Central Station om man biddar på 5 stjärnor i Midtown East.
 

kristerj

Medlem
Testade nyss att boka via Priceline, dock gick det bara att ange USA eller Kanada som land i "Billing Information" när jag matade in kontokortsdetaljerna. Har jag gjort något galet eller måste man ha ett kontokort reggat på adress i USA/Kanada?
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>kristerj;32079 wrote:</strong> Testade nyss att boka via Priceline, dock gick det bara att ange USA eller Kanada som land i "Billing Information" när jag matade in kontokortsdetaljerna. Har jag gjort något galet eller måste man ha ett kontokort reggat på adress i USA/Kanada?</blockquote>
Bra poäng, tack! Ska uppdatera guiden. I teorin måste du ha ett kreditkort i något av de länderna för att boka men det är inga problem att skriva din vanliga adress som om den vore i en amerikansk stat.
 

kristerj

Medlem
Vad bra, nu prövade jag med att ange mitt svenska postnummer, med USA som land och New Jersey som delstat, och då kunde jag lägga ett bud!
 

JensE

Medlem
Hur lång tid brukar det ta att få svar på priceline? Aldrig provat den tjänsten.<br />
Provade hotwire senast.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>JensE;32093 wrote:</strong> Hur lång tid brukar det ta att få svar på priceline? Aldrig provat den tjänsten.<br />
Provade hotwire senast.</blockquote>
Med dem båda får du svar omedelbart. Ibland kan det hända att man får vänta upp till 15 minuter men det brukar vara för att hotellets bokningssystem tar tid på sig för att svara.
 

Svenska73

Medlem
<blockquote><strong>kristerj;32079 wrote:</strong> Testade nyss att boka via Priceline, dock gick det bara att ange USA eller Kanada som land i "Billing Information" när jag matade in kontokortsdetaljerna. Har jag gjort något galet eller måste man ha ett kontokort reggat på adress i USA/Kanada?</blockquote>
<br />
Nej, gå in på priceline.co.uk så går det bra med kontokort från hela världen!
 
Toppen