Hur definieras en Mileage Run?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Kalle Andersson, 22 April 2012.

1. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som nybörjare på det här forumet undrar jag lite hur Ni proffs definierar en MR?

Är det bara att man gör en flygning för poängen eller ska det mer till för att kvala in?

2. Jacob

Jacob Medlem

Mesta möjliga antal poäng till minsta möjliga kostnad.

3. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan ska väl en "äkta" MR ha som enbart syfte att flyga för poängens skull, dvs resmålet i sig ska inte vara en motiverande faktor. Övernattning och ev. turistande anses inte som helt kosher i MR-sammanhang, helst ska man sätta sig på vändade flyg tillbaka :)

1 person likes this.
  4. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle då en resa mellan ARN-DME via ZRH och GVA med ett stopp på 4h i DME kvala in som en "riktig" MR då den kostar ca 6000kr och genererar ca 11000p(till A3)?

5. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Varför inte? 2 såna resor och så har du *A Gold i 3 år. Undrar bara om du har kollat rätt hos A3 då de inte ger poäng för billiga bokningsklasser.

6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med helt,övernattning får väl ses som ett nödvändigt ont, liksom turistande:) Sistnämnda skulle väl kunna godtas på en biljett med tvång att stanna natten mellan lö/sö:p

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig är det ett klockrent exempel om resan ger de poäng som du nämner. Men som stiwigriffin skrev måste du kolla att du drar in poängen.

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag drog in 90.000 EuroBonus-poäng på en ToR ARN-BKK med SK en gång pga två dubbla-poäng-kampanjer. 18 lax för en Z-biljett till Phuket. (30k baspoäng och resten extra.) Sedan att jag råkade stanna i Phuket 10 dagar i samband med det var ju en annan sak... :p

2 personer gillar detta.
  9. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt exempel är i Z med Swiss, så det ska(borde) inte vara några problem. :)

10. Jacob

Jacob Medlem

Det borde det göra.

Är det förresten någon speciell anledning till att du specifikt vill veta vad en mileage run är?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!